عدالت‌پذیری مردم، تحقق عدالت را سرعت می‌بخشد
کد خبر: 3822894
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

عدالت‌پذیری مردم، تحقق عدالت را سرعت می‌بخشد

گروه اجتماعی- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان گفت: قانون‌مداری و عدالت‌پذیری مردم به تحقق عدالت سرعت می‌بخشد؛ اگر مردم قانون را تمکین کنند و نیز چنانچه کسی به حقوق آنان تعرض کرد، از راه قانونی اقدام کنند، بیشتر شاهد تحقق عدالت در سطح جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرتضی تمیزی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان امروز، پنجشنبه 6 تیرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: قوه قضائیه به‌موجب اصل 156 قانون اساسی، قوه‌ای مستقل، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت است.
وی ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه قضایی کشور، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است؛ وظیفه دیگر آن نظارت بر حسن اجرای قوانین، تعقیب مجرمین، کشف جرم، اجرای حدود اسلامی و انجام اقدامات مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم است و بدین ترتیب، نقشی بی بدیل در کشور ایفا می‌کند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بیان کرد: انجام وظایف دستگاه قضایی، امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان می‌آورد؛ مردم در پناه قانون، احساس امنیت کرده و در کمال آرامش، به زندگی خود می‌پردازند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم ریاست جدید قوه قضائیه بر یک سری اصول تأکید کردند؛ از جمله بر مردمی بودن قوه قضائیه، انقلابی عمل کردن و ضد فساد بودن تأکید داشتند. دستگاه قضایی باید تمام همت خود را به‌کار گیرد تا فساد، چه فساد درون سازمانی و چه فساد سازمان‌یافته، از بین برود.
تمیزی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که همه ما، در هر پست و مقامی باشیم، شهروند جمهوری اسلامی هستیم و اگر می‌خواهیم عدالت محقق شود، باید به حقوق و تکالیف خود در کنار هم آگاه باشیم و به آن عمل کنیم.
وی تأکید کرد: قانون‌مداری و عدالت‌پذیری مردم به تحقق عدالت سرعت می‌بخشد؛ اگر مردم قانون را تمکین کنند و نیز چنانچه کسی به حقوق آنان تعرض کرد، از راه قانونی اقدام کنند، بیشتر شاهد تحقق عدالت در سطح جامعه خواهیم بود.
این مقام قضایی افزود: دیگر دوره انتقام گیری‌های شخصی گذشته است؛ اگر به حقوق ما تعرضی شده، حتی اگر از سوی مأموران قانون این تعرض صورت گرفته باشد، می‌توانیم از راه قانونی اقدام کنیم و ما به عنوان دستگاه قضایی موظف هستیم از حق و حقوق مردم دفاع کنیم.
وی عنوان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح، جهت رسیدگی به جرایم خاص مربوط به سازمان‌های نظامی و انتظامی همچون ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی شکل گرفته و موظف است از حقوق و آزادی‌های مشروع مردم حمایت کند.
تمیزی بیان کرد: راه و هدف دستگاه قضایی و فعالان این عرصه، تحقق عدالت در جامعه و فراهم کردن زمینه امنیت و آرامش مردم است و در این زمینه برای این دستگاه و بویژه قضات و سایر فعالان حوزه قضایی، شیعه و سنی و قوم و قبیله، مسئول و غیر مسئول تفاوتی ندارند و آحاد مردم جامعه را با نگاه عدالت محور می‌نگرند در واقع تمام هم و غمّ دستگاه قضایی احقاق حق مردم و اجرای عدالت در جامعه است.

انتهای پیام

captcha