فعالیت ۵ هزار جهادگر مازندرانی در سازندگی استان
کد خبر: 3822906
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۳

فعالیت ۵ هزار جهادگر مازندرانی در سازندگی استان

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه کربلا مازندران از فعالیت ۵ هزار و ۱۰۰ جهادگر در ۷۹۵ گروه جهادی دانشجویی، پزشکی، طلاب و عمرانی در جهاد سازندگی استان خبر داد.

فعالیت 5 هزار جهادگر مازندرانی در سازندگی استانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا مازندران عصر دیروز، ششم تیرماه در نشست خبری طرح جهاد همبستگی، با اشاره به پیروزی‌های مقاومت مقابل شیطان بزرگ، گفت: سرنگونی پهباد در چند روز گذشته مصداق این است که وقتی مردم کشورمان عزمشان را جزم کرده تا مقابل دشمن ایستادگی کنند این نیرو و تجهیزات سبب ترس دشمن شده است.
وی با اشاره به اعتراف دشمن نسبت به مقاومت و توان بالای ایران، افزود: دشمن معترف است اگر به هر نحوی با ایران درگیر شود نیروهای مسلح این کشور قابلیت ایستادگی در برابر آن‌ها را دارند.
بابایی با تاکید بر اینکه عمل به دستورات رهبری پیروزی‌های زیادی را نصیب مملکت کرده و عکس آن نیز سبب لطمه خوردن شده است، تصریح کرد: تبعیت از منویات رهبری رمز پیروزی ما و یأس دشمن است.
وی با اشاره به پدیده سیل در کشور، اظهار کرد: مازندران شاهد سه مرحله سیل از روز‌های واپسین اسفند 97 تا 12 فروردین 98 بود و همچنین سیل در مناطق بلده نور و سوادکوه با کشته همراه بوده و مردم را دچار آسیب کرده است.
فرمانده سپاه کربلای مازندران خواستار عملکرد میدانی و آگاهانه قلم زدن اصحاب رسانه شد و بیان کرد: بخش مردمی بسیج، معین و کمک‌کننده به دستگاه‌های اجرایی است و در روزهای اولیه وقوع سیل، سپاه کربلا و بسیج بدون دستور دولتی وارد میدان شدند و خودجوش کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را آغاز کردند.
وی از دسته‌بندی و فهرست‌بندی میزان خرابی‌ها و توقعات مردم سیل‌زده خبر داد و گفت: مرحله دوم کار بسیج دسته‌بندی و تعیین میزان خرابی بوده و در این باره افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد نیازمند حمایت شناسایی شدند.
بابایی بیان کرد: جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد 550 واحد مسکونی را نیازمند به بازسازی اعلام کرد و طبق این آمار 361 واحد مسکونی سیل‌زدگان، باید تخریب شوند.

وی با اشاره به گذشته و تجربه خوب بسیج سازندگی در امر کمک‌رسانی به مردم محروم و مصیبت‌زده، افزود: بسیج با پیشینه خوبش در بازسازی و ساخت خانه در منطقه زلزله‌زده سر پل ذهاب و کمک‌رسانی‌هایش به افراد نیازمند این بار برای هم استانی‌های سیل‌زده ورود کرده است.
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ساخت خانه مسکونی برای نیازمندان، گفت: در زمانی که زمین واگذار شود نقشه و سازوکار‌های اداری نظیر صدور پروانه ساخت و ملزومات دیگر مهیا می‌شود و به کمک خیرین و بسیج جهاد سازندگی خانه مسکونی تحویل نیازمندان می‌شود.
وی از مرمت 274 واحد مسکونی سیل‌زدگان، خبر داد و تصریح کرد: 15 واحد دیگر در دست تعمیر است و در مجموع 299 واحد مسکونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
بابایی از صرف هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی در ساخت منازل مسکونی خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این هزینه‌ها را دولت به صورت بلاعوض می‌پردازد و بخشی دیگر به‌صورت وام بانکی است و در کنار آن کمیته امداد و بهزیستی نیز به جامعه هدف خود بلا عوض کمک مالی می‌کنند و بخش اندکی توسط خیرین نیز جمع‌آوری می‌شود.
وی از حضور جهادی بسیجیان داوطلب و خودجوش در جهاد سازندگی یاد کرد و افزود: 5 هزار و 100 نفر جهادگر در 795 گروه جهادی از قشر دانشجو، پزشک، طلاب و عمران در این امر خداپسندانه کمر همت بستند که 510 گروه متعلق به حوزه عمرانی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به وجود دو شماره حساب تحت عنوان مجمع خیرین محرومیت‌زدایی استان و شماره حساب لشکر بسیج حضرت زینب(س) که فرماندهی آن را مادر شهید رادمهر بر عهده دارد، اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع سیل توزیع اقلام مصرفی به سیل‌زدگان و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی شامل 2 میلیارد و 585 میلیون تومان و اعزام 75 مشاور به مناطق سیل‌زده و پوشش مشکلات روحی و روانی از جمله اقدامات بسیج سازندگی بوده است.
بابایی به طرح همبستگی جهاد ملی اشاره کرد و گفت: در این طرح کمک‌های مردمی ساماندهی می‌شوند به‌گونه‌ایی که شخص کمک‌کننده، خود از طریق اپلیکیشن گوشی همراه، شخص نیازمند را انتخاب می‌کند و از طریق شماره حساب وجه نقدی را ارسال می‌کند و می‌تواند با عکس‌های ارسالی از روند بهبود مورد انتخابی، شاهد تاثیرات مثبت کمک خود باشد و قابل کنترل و پیگیری از طریق دادگستری نیز است.

captcha