دین خود را با ولایت‌مداری حفظ کنیم
کد خبر: 3823090
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
امام جمعه کوهبنان:

دین خود را با ولایت‌مداری حفظ کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشتند، اما یاور صدیق، فداکار و پا به رکاب بسیار اندک داشتند؛ تلاش کنیم همواره با ولایت‌مداری دین خود را حفظ کنیم تا آرامش سراسر وجود ما فرا بگیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، هشتم تیرماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد سیدالشهدای این شهرستان، گفت: امام صادق(ع) ۳۴ سال زعامت و رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار بودند که پنج خلیفه هم عصر با ایشان بودند و ایشان ۱۷ فرزند داشتند.
وی بیان کرد: امامزادگان کوهبنان، امامزاده بی بی عصمت و امامزاده سلیمانشاه از فرزندان و نوادگان امام صادق(ع) هستند که باعث برکات فراوان، هویت دینی و افزایش معرفت مردم شهرستان شدند.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: علی بن جعفر از فرزندان امام صادق(ع) است؛ شخصیتی عالم و محدث که تا زمان امام ‌رضا(ع) زنده بود و امام جواد(ع) را درک کرد.
وی بیان کرد: قوم بنی‌عباس و بنی‌امیه تلاش کردند تا سلسله سادات را منقرض کنند و به این سبب تعداد زیادی از سادات را تعقیب می‌کردند و به شهادت می‌رساندند.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: برخی مشکلات به‌دست امامزادگان که از فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع)هستند، حل و فصل می‌شود و لذا حرم مطهر امامزادگان و شهدای گمنام، ملجأ و مأوای عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) است.
وی گفت: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشتند، اما یاور صدیق، فداکار و پا به رکاب بسیار اندک داشتند؛ تلاش کنیم همواره با ولایت‌مداری دین خود را حفظ کنیم تا آرامش سراسر وجود ما فرا بگیرد.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: انسانی که آرامش دارد در مقابل خدا و بندگانش غرور و تکبر ندارد و به خاطر دین قناعت می‌کند و همواره شاکر خداوند است و همیشه خود را بدهکار به خدا می‌داند.
وی یادآور شد: انسان مؤمن هوی و هوس، شهوت‌ها و دنیا را کنار می‌گذارد و آزاده می‌شود، لذا بنده و برده دنیا نیست، اینجاست که شرارت‌ها، خیانت‌ها، حسد و فریب‌کاری‌ها را کنار می‌گذارد و فقط به خدا پناه می‌برد.
نامجو ‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha