تعهد برای شروع فعالیت قرآنی کافی نیست
کد خبر: 3823692
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

تعهد برای شروع فعالیت قرآنی کافی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان با بیان اینکه در دنیای امروز علم اصول مذاکرات و روابط عمومی حرفه‌ای از مهم‌ترین علوم هستند، گفت: نیروهای قرآنی ما از روی احساس تعهد جلو آمدند؛ اما از روی علم ادامه ندادند و امروز نیازمند آن هستیم که علوم مورد نیاز را به آنها آموزش دهیم.

تعهد برای شروع کار قرآنی کافی نیست

محمود حمیداوی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان و مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر موفق قرآنی را آشنایی با اصول مذاکره و روابط عمومی دانست و گفت: در برنامه اتحادیه مؤسسات و برنامه مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع)، یک موضوع مهم را پیگیری می‌کنم و آن آموزش اصول مذاکره و روابط عمومی به مدیران مؤسسات قرآنی است.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز علم اصول مذاکرات و روابط‌عمومی حرفه‌ای از مهم‌ترین علوم هستند و نیاز است مدیران مؤسسات قرآنی ما با این علوم آشنا باشند و در روند مطالباتی که باید داشته باشیم، آشنایی با این علوم ضروری است.

نیروهای قرآنی از روی احساس تعهد جلو آمدند

حمیداوی با اشاره به حضور افراد علاقه‌مند در عرصه فعالیت‌ مؤسسات قرآنی تصریح کرد: احساس می‌کنم بیشتر اوقات نیروهای قرآنی ما از روی احساس تعهد جلو آمدند اما از روی علم ادامه ندادند؛ برای همین است که در خوزستان نزدیک به 60 مؤسسه عملاً فعالیت ندارند. این یعنی فردی هزینه کرده، مؤسسه‌ای راه‌اندازی کرده اما در ادامه راه باز مانده است. وقتی راهکار مسئله‌ای را ندانیم این گرفتاری‌ها به وجود می‌آید.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر با تأکید بر اینکه نیاز است نیروهای قرآنی در کنار تعهد، از تخصص‌ لازم در زمینه مدیریت و روابط عمومی بهره‌مند باشند، گفت: یکی از گام‌هایی که مؤسسه اهل‌البیت(ع) در این راستا برداشته است، برگزاری چهار دوره کلاس فن بیان است و امسال به دنبال آن هستیم که پنجمین کلاس فن بیان را برگزار کنیم.

توجه به علم فن‌بیان در کنار آموزش قرآن

این مدرس قرآنی ادامه داد: زیبایی کار مؤسسه ما به این است که در حد آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید نیست؛ یکی از عواملی که باعث شد سال گذشته مؤسسه اهل‌البیت(ع) به عنوان مؤسسه برتر استان شناخته شود این بود که در سال گذشته 19 عنوان کلاس داشتیم؛ امسال در کنار سایر کلاس‌ها، چهارمین سال برگزاری کلاس راه‌های موفقیت را نیز برای قرآن‌آموزان برگزار می‌کنیم. برای تابستان یک بسته آموزشی در نظر گرفتیم که شامل فن بیان، نهج‌البلاغه و تجوید قرآن است. این دوره امسال برای چهارمین سال برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان در پایان با بیان اینکه در تلاش هستیم دوره آشنایی با اصول مذاکره را برای مدیران مؤسسات قرآنی استان برگزار کنیم، اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی این برنامه‌ را در قالب اردویی برای مدیران مؤسسات در ایام تابستان در نظر گرفته است. 

انتهای پیام

captcha