بافت مدیریتی سمنان به سمت حضور پررنگ‌‌تر بانوان سوق داده شود
کد خبر: 3823757
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

بافت مدیریتی سمنان به سمت حضور پررنگ‌‌تر بانوان سوق داده شود

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه کمرنگ بودن سهم مدیریت استان به حوزه بانوان باید واکاوی شود، افزود: بافت مدیریت استان به تعادل و حضور پررنگ‌تر بانوان سوق داده شود.

بافت مدیریت سمنان به تعادل و حضور پررنگ‌تر بانوان سوق داده شود

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان صبح امروز، 11 تیر در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه کمرنگ بودن حضور بانوان در مدیریت استان مهم‌ترین نقص است که باید واکاوی و اصلاح شود، اظهار کرد: برای رفع این موضوع بافت مدیریتی استان سمنان از غالب مردانه بودن باید به سمت تعادل و حضور پررنگ‌تر بانوان سوق داده شود.

وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم سهم بانوان در مدیریت استان پررنگ‌تر شود، یادآور شد: برای این امر مهم تلاش و از حضور و کمک روحانیان، علما و حوزه علمیه، برای تحقق این مهم استقبال می‌کنیم که برای این منظور چهره‌های توانمند و شاخص که توانایی حضور در امور مدیریت استان را دارند، معرفی شوند.

آشناگر از اعلام آمادگی استانداری جهت تخصیص اعتبارات فرهنگی و حوزه اجتماعی، برای تقویت بخش‌های فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، به‌خصوص در حوزه بانوان با کمک حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید از موازی‌کاری اجتناب کرده و بکوشند تا بخش عمده اعتبارات خود را با محوریت اثربخشی بیشتر در قالب برنامه‌های ذاتی سازمانی خود به‌کار گیرند.

به گفته وی، تعامل و ارتباط بیشتر فی‌مابین حوزه علمیه، سپاه، شهرداری و استانداری در قالب بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای و بافت قدیم با محوریت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و جلوگیری از طلاق و مفاسد اجتماعی، می‌تواند در پیشبرد امور و تقویت شاخص‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد.

استاندار سمنان افزود: امروز ضروری است تا به‌صورت ویژه توجه به مسائل حوزه بانوان، ساماندهی بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست در دستور کار قرار گیرد و در صورت ارائه طرح اجتماعی و فرهنگی مدون و جامع با همکاری حوزه علمیه این آمادگی وجود دارد تا از محل اعتبارات تحول اجتماعی، به این مقوله کمک شود.

انتهای پیام

captcha