برگزاری «جشنواره مردمی کرامت» در سمنان
کد خبر: 3824059
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

برگزاری «جشنواره مردمی کرامت» در سمنان

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی کرامت در استان سمنان گفت: حضور خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اماکن مختلف نظیر مساجد، بیمارستان‌ها و بقاع متبرکه بخشی از این جشنواره است.

برگزاری «جشنواره مردمی کرامت» در سمنان

‌حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا از سمنان، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت به دو صورت کانونی و جشنواره مردمی کرامت توسط ستاد هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سمنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پویشی مردمی با عنوان «سهم من از بهشت» با هدف جمع‌آوری نذورات مردمی برای ساخت شبستان بزرگ امیرالمومنین‌(ع) آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) برای مشارکت عموم مردم به‌ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در استان سمنان در این ایام راه‌اندازی خواهد شد.

وی استقبال از کاروان سفیران کریمه و اجرای ٢٥ عنوان برنامه، برگزاری جشن‌ها، آذین‌بندی و محله‌آرایی، برگزاری ایستگاه‌های کریمانه و مسابقات فرهنگی و برگزاری جشن ویژه دختران آفتاب به‌صورت متمرکز در استان سمنان و ١٠ کانون استانی با هدف آشنایی بیشتر با سیره و روش زندگی حضرت معصومه‌(س) را از جمله برنامه‌های دهه کرامت استان سمنان برشمرد.

موسوی از برگزاری برنامه ١٠ شب در ١٠ مسجد، ١٠ شب ١٠ بوستان در دهه کرامت خبر داد و گفت: جشنواره مردمی کرامت در استان سمنان با حضور خادمان حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در اماکن مختلف نظیر مساجد، بیمارستان‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، محوریت برگزاری این جشنواره را با فعالیت تشکل‌ها و حرکت‌های مردمی دانست و گفت: فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با ورود به سایت در بخش دختران آفتاب، گزارش‌های خود را ثبت می‌کنند که پیرو این امر از امکانات آذین‌بندی محله و محله‌آرایی، اجرای نمایش‌های خیابانی، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و شهر مقدس قم، مجموعه نمایشگاهی، جوایز ویژه به برگزیدگان دختر، تهیه و ارسال بسته‌های حمایتی در بحث برپایی ایستگاه‌های صلواتی برخوردار می‌شوند.

وی به برگزاری چهار نشست استانی و سه جلسه شهرستانی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها و اهداف این شورا، تأکید بر گسترش گفتمان خدمت کریمانه در عرصه‌های مختلف، جهت دهی شادی و نشاط عمومی با تأکید بر نشاط و شادی مومنانه، تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت‌(ع) و توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت است.

موسوی بیان کرد: محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت، تعیین برنامه‌ها با رویکرد جریان‌سازی اجتماعی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو با تقسیم وظایف در قالب کارگروه‌های کاربردی و انجام برنامه‌های مشترک با هدف هم‌افزایی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها از جمله رویکردهای اجرایی این شوراست.

گفتنی است دهه کرامت از فردا، ۱۳ تیر مصادف با اول ذیقعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه‌(س) و روز دختر آغاز و تا ۲۳ تیر برابر با ۱۱ ذیقعده همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha