رفتار و منش ایرانیان در حج به نمایش گذاشته شود
کد خبر: 3824586
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

رفتار و منش ایرانیان در حج به نمایش گذاشته شود

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو گفت: حجاج ایرانی، در واقع سفیری از طرف ملت و نظام ایران در مکه هستند و رفتار، کردار و منش ایرانیان باید به‌نحواحسن در سرزمین‌های نور به نمایش گذاشته شود.

رفتار و منش ایرانیان در حج به نمایش گذاشته شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۱۴ تیر ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اظهار کرد: وجود وحدت، دفاع از مظلومین و دوری از مشرکین سه هدف مهم این فریضه الهی است.
به گفته خطیب نماز جمعه ماکو حجاج ایرانی، در واقع سفیری از طرف ملت و نظام ایران در آن سرزمین‌ها هستند و رفتار، کردار و منش ایرانیان باید به‌نحواحسن در سرزمین‌های نور به نمایش گذاشته شود.
وی حج را عملی عبادی و سیاسی یاد کرد و افزود: حمایت از مردم مظلوم جهان و برائت از مشرکین مطابق فرامین اسلام یک تلکیف دینی و عبادی است.
امام جمعه ماکو با تاکید بر اینکه به اعتراض به آمریکا و مشرکین باید به دیدگاه فریضه الهی نگریست، خاطرنشان کرد: پیام‌های قرآنی به صراحت بر تولی و تبری تاکید دارد.
به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی شکست استراتژی‌های آمریکا در ایران برای تمامی کشورها آشکارا قابل رویت بوده و آمریکا ناچار در برابر اقتدار و صلابت ایران سرخم کرده است.
انتهای پیام

captcha