اجرای ۲۵۰ برنامه با موضوع عفاف و حجاب در سمنان
کد خبر: 3825345
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

اجرای ۲۵۰ برنامه با موضوع عفاف و حجاب در سمنان

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم(عج) از برگزاری ۲۵۰ عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در سطح استان خبر داد.

اجرای 250 برنامه با موضوع عفاف و حجاب در سمنان

عفت دیابی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا از سمنان از برگزاری 250 عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در سطح استان خبر داد و گفت: زنان به مثابه جواهری گران‌بها نیمی از جامعه را تشکیل میدهند و مسئولیت مهم تربیت نسلهای آینده را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام حجاب را عامل مصونیت زن دانسته، ‌گفت: با توجه به آیات و روایات فلسفه وجوب حجاب اسلامی تزکیه نفس و عفت است که در این راستا درباره فلسفه حجاب در اسلام به آرامش روانی، پایداری خانواده، استواری جامعه و حفظ ارزش و مقام زن اشاره شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان با اشاره به اینکه کارنامه مثبتی برای وضعیت حجاب در جامعه دیده نمیشود، متذکر شد: عواملی برای تضعیف حجاب و عفاف مانند تجمل‌پرستی، مدگرایی افراطی و اشرافی‌گری، در جامعه تاثیرگذار است.

دیابی ادامه داد:یکی از مشکلاتی که نتوانستیم به خوبی الگوها و اسوههایی که عفاف و حجاب را به صورت ارزش نهادینه می کنند معرفی کنیم کم کاری است که باید در تبلیغات، آثارادبی، هنری و.. جایگاه و منزلت زن در اوج عفاف و ارزشها دیده شود.

وی هماهنگی و هم‌سویی میان فعالیتهای فرهنگی، ارشادی، اجرایی را از دیگر عوامل توسعه فرهنگ عفاف در جامعه برشمرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر در رسانه، صدا و سیما، فیلمها رفتارهایی توصیه میشود که کاملاً خلاف حیا است و باعث تخریب حیا در جامعه میشود.

دیابی  برگزاری نشستهای تخصصی پیرامون عفاف و حجاب، برگزاری اردوهای شهرستانی با عنوان دختران آفتاب، برگزاری جشنهای دهه کرامت با عنوان گوهر علم و عفاف، برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب از عناوینی است که در سطح شهرستانها برگزار میشود.

وی برگزاری مباحثه مرتبط با عفاف و حجاب و مسابقه کتابخوانی، برپایی همایش با موضوع حجاب امنیت روانی جامعه، راهاندازی نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع عفاف و حجاب را از دیگر عناوین برنامهها برشمرد و افزود: تمامی برنامههای پیش رو با هدف مسجد محوری برگزار خواهد شد؛ چراکه مساجد کماکان محوری ترین پایگاه برای دفاع از انقلاب و محل رشد است.

دیابی با اشاره به اینکه تجلی تمامی برنامههای عفاف و حجاب در روز پنجشنبه 20 تیر به صورت تجمع همزمان در سراسر کشور و سطح استان برگزار می‌شود، گفت: گردهمایی بانوان در پارک آبشار شهرسمنان همزمان با نماز مغرب و عشا، درهمه شهرهای استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha