آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان از ۲۲ تیر
کد خبر: 3826292
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان از ۲۲ تیر

گروه فعالیت‌های قرآنی _ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از ۲۲ تیرماه در زنجان آغاز می‌شود و ۴۹۲ دانش‌آموز دختر و ۴۹۲ دانش‌آموز پسر در بخش پژوهشی به رقابت می‌پردازند.

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان از 22 تیرماهبه گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم رفیعی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ۲۰ تیرماه، در نشست خبری با موضوع سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب شاهد تربیت دانش‌آموزان بر مبنای ارزش‌های دینی نبودیم، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعلیمات دینی و آموزه‌های قرآن در رویکرد تربیت آموزش و پرورش پررنگ شد.
وی تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: تدوین این سند با همکاری حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و بخش‌های پژوهشی تدوین و رونمایی شد. در آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید نیز یکی از برنامه‌های مهم و اصلی تعلیم و تربیت اجرای این سند بوده است.
این مسئول یادآور شد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، برنامه اجرایی و راهبردی آموزش و پرورش استان زنجان در حال تدوین است و به‌زودی رونمایی می‌شود. بیش از ۸۰ درصد کار جلو رفته و بخش‌های ویرایشی و نگارشی درحال جمع‌بندی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه خواند و گفت: در این راستا 6 ساحت در تربیت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده که به تربیت اعتقادی و دینی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت فناوری، تربیت هنری و تربیت سیاسی و اجتماعی مربوط می‌شود.
وی در مورد برنامه‌های اجرایی تربیت اعتقادی و دینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از اقدامات در این راستا است؛ ضمن اینکه مسابقات زمینه نشاط و شادمانی و زمینه تقویت بعد معنوی را فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام بر برپایی نماز جماعت در مدرسه، تربیت انس با قرآن  بیندانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها، تقویت روخوانی و روانخوانی در مقطع ابتدایی و آشنایی با مفاهیم در دوره متوسطه از راهکارهایی است که در سند تحول بنیادین در ساحت تربیت دینی پیش‌بینی شده است.
رفیعی به میزبانی زنجان از سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن عترت و نماز دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که زنجان در بخش پژوهشی میزبانی آن را بر عهده دارد که این بخش شامل مسابقات تفسیر قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز است.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ اداره‌کل اموزش و پرورش در این مسابقات شرکت می‌کنند، بیان کرد: ۴۹۲ دانش‌آموز پسر و ۴۹۲ دانش‌آموز دختر در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند. در روز شنبه افتتاحیه مسابقات در بخش پسران برگزار می‌شود و اختتامیه مسابقات پسران بیست و چهارم برگزار خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: روز پنج‌شنبه بیست و هفتم نیز پذیرش دختران آغاز و شنبه اختتامیه مسابقات دختران برگزار می‌شود. این مسابقات فرصت دیگری را برای معرفی ظرفیت‌های استان، آثار تاریخی و تمدنی، مفاخر قرآنی و جاذبه‌های طبیعی را فراهم می‌کند. زنجان شهره دوست‌داران اهل‌بیت(ع) بوده و تعلیمات دینی در آن چشمگیر است.
انتهای پیام
captcha