یزد؛ نیازمند تحول در فضای فرهنگی/ سطحی‌نگری مشکل جامعه امروزی است
کد خبر: 3826315
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

یزد؛ نیازمند تحول در فضای فرهنگی/ سطحی‌نگری مشکل جامعه امروزی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه یزد با بیان اینکه یزد نیازمند تحول عظیم بویژه در زمینه ایجاد فضاهای فرهنگی است، گفت: ساخت مجموعه‌ای فرهنگی مطرح شد که هم برای جذب گردشگر مفید است هم فضایی در خور شأن مردم ایجاد می‌شود ولی متأسفانه درگیر حواشی شد.

یزد؛ نیازمند تحول در فضاهای فرهنگی/ سطحی‌نگری مشکل جامعه امروزی استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد پیش از ظهر امروز، 20 تیرماه در جمع خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با اشاره به اینکه خبرنگاران واقعی باید در اطلاع رسانی و آگاهی و بصیرت به مردم تلاش کنند اظهار کرد: خبرنگاران واقعی با نیت خدایی برای بصیرت افزایی و اطلاع رسانی مردم گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه این افراد باید منش عاقلانه و متفکرانه برخوردار باشند افزود: احساس می‌کنم در این مسیر کم کاری شده است و باید در نوشته‌ها و خبرها آگاهی و بصیرت مردم در رابطه با توطئه‌های دشمن بویژه توطئه‌های اخلاقی، معنوی، اقتصادی و اعتقادات مدنظر باشد.

ناصری ادامه داد: هم اکنون صهیونیست‌ها در دنیا در حال فعالیت هستند و ما غافلیم البته آن‌ها اقداماتی که انجام می‌دهند چند سال بعد نمود پیدا می‌کند و نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای فروپاشی نظام خانواده است گفت: هم اکنون خانواده‌ها با فضای مجازی ارتباط دارند و فرزندآوری کم شده و ارتباط با سگ و سگ گردانی در حال رواج است و اگر جلوی این مشکلات گرفته نشود آنها به اهداف خود خواهند رسید.

امام جمعه یزد افزود: در این راستا محبت‌ها و عواطف در خانواده‌ها کم می‌شود و حتی باعث خیانت و مشکلاتی در خانواده خواهد شد لذا خبرنگاران باید در جامعه بصیرت و آگاهعی را افزایش داده و راهکار ارائه دهند.

ناصری افزود: ما به عنوان طلبه و شما به عنوان رسانه باید درک کنیم درد جامعه چیست و کمبود در جامعه انسانیت چیست و آن را دوا کنیم و راه و رشد کمال را به انسان‌ها ارائه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه نقص‌ها در حال حاضر مربوط به دو چیز می‌شود گفت: سطحی نگری در آموزش‌ها وجود دارد و آموزش‌ها با فکر و تعقل همراه نیست و بخوان، حفظ کن و نمره بیار است و باید آموزش‌ها به سمت خودکفایی و تولید و اندیشه بزرگ هدایت شود.

وی ادامه داد: تحول بزرگ باید در سیستم آموزش ایجاد شود و آموزش‌ها با تفکر همراه باشد و در تفکر در واقع عمق علمی و در تعقل انتخاب بهتر پیدا می‌شود.

ناصری افزود: در جامعه امروزی و جامعه صنعت ما باور به خود و استقلال اقتصادی کم دیده می‌شود و منشا آن آموزش است چرا که آموزش‌های ما سطحی است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و آموزش‌ها باید با تعهد دینی همراه باشد گفت: اگر انسان عظمت خدا را درک نکند و خدا را در نظر نگیرد جوهره خود را گم می‌کند و گرفتار مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

وی یادآور شد: ایمان و تفکر و تعقل در آموزش‌ها و فعالیت‌ها باید در جامعه نهادینه شود و کمبود جامعه بر می‌گردد به اصل تفکر، چراکه انسان اگر قدرت فکر داشته باشد هر چیزی را با فکر می‌پذیرد و با فکر بیان می‌کند و هر حرفی را بدون فکر و تعقل قبول نمی‌کند و درحال حاضر جوانان ما باید بصیرت داشته باشند تا هر حرفی را قبول نکنند.

یزد؛ نیازمند تحول در فضاهای فرهنگی/سطحی‌نگری؛ مشکل جامعه امروزی

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه یزد نیازمند تحول عظیم بویژه در زمینه ایجاد فضاهای فرهنگی است بیان کرد: کتابخانه‌های زیادی در یزد وجود دارد اما عمدتا راه‌های دسترسی مناسبی ندارد یا سالن بزرگ اجتماعات در یزد نداریم همچنین محلی که بتوان تجمعات را در آن برگزار کرد، وجود ندارد لذا طرحی را به عنوان میدان بزرگ فرهنگی مطرح کردیم که متاسفانه با کوته نظری‌ها بلاتکلیف است و این درحالی است که یزد به همه این تاسیسات برنامه ریزی شده نیاز دارد.

وی بیان کرد: تاکنون حتی یک نفر نیامده ببیند این طرح چیست و احداث این میدان بزرگ حتی در جذب توریست و گردشگر هم اثرگذار است و همچنین شب‌ها محلی برای مراسم‌ها و تجمع مردم ایجاد می‌شود و مصلا نیز در کنار آن دیده شده و نمی‌دانم چرا عده‌ای در این راه کوتاه نظری می‌کنند.

انتهای پیام

captcha