لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در بازگویی واقعه کشف حجاب
کد خبر: 3826366
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در بازگویی واقعه کشف حجاب

گروه اجتماعی - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تاکید کرد: در آثار هنری و تاریخی آنگونه که باید به سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد در پی کشف حجاب پرداخته نشده است و تعالیم فرهنگی جبهه انقلاب باید با زبان هنر محتوای مقاومت مردمی در برابر کشف حجاب را بازگو کنند و ظرفیت مساجد را برای این عملیات بزرگ فرهنگی پای‌کار بیاورند.

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در بازگویی واقعه کشف حجاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، کریم علی‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، عصر امروز، ۲۰ تیر ماه، در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده که به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در محل آمفی‌تئاتر پارک ائللرباغی ارومیه برگزار شد، با اشاره به شهادت سه تن از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیرانشهر، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی یکبار دیگر با گرفتن ریال عربستان سعودی و دلارهای آمریکا جنایت دیگری را انجام دادند.

وی ادامه داد: بار دیگر در آستانه سالروز قیام مردمی و خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب گردهم آمدیم تا حمایت خو را از عفاف و حجاب و ارزش‌های اسلامی در جامعه اعلام بداریم.

علی‌نژاد افزود: ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ رژیم پهلوی و در راس آن رضاخان جنایتکار با به خاک و خون کشیدن صدها نفر از مردم ایران، عمق بی‌اعتقادی، بی‌رحمی و سرسپردگی خود به بیگانگان را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه واقعه تلخ کشف حجاب موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم ایران شد، خاطرنشان کرد: در نهایت مقاومت مردم در برابر آن اقدام برانگیخته شد و بسیاری از مردم برای مقاومت در برابر کشف حجاب در شهرهای مختلف کشور به شهادت رسیدند و مردم از عفاف و حجاب دفاع کرده و جان خود را تقدیم نمودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: اوج آن صدها شهید در قیام تاریخی و خونین مسجد گوهرشاد بود و در آثار هنری و تاریخی آنگونه که باید به این واقعه و جنایت پرداخته نشده است و تعالیم فرهنگی جبهه انقلاب باید با زبان هنر محتوای مقاومت مردمی در برابر کشف حجاب را بازگو کنند و ظرفیت مساجد را برای این عملیات بزرگ فرهنگی پای‌کار بیاورند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام برای کشف حجاب و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و پشت‌پرده کشف حجاب یک جنگ فرهنگی است که دشمن به بنیان خانواده حمله کرده و مراکز علمی و آموزشی باید در این رابطه ورود کنند.
علی‌نژاد تاکید کرد: حجاب امانت حضرت فاطمه(ص) و محصول خون شهدا بوده و به‌خصوص در استان ما هنوز هم برای انقلاب اسلامی شهدای بسیاری تقدیم می‌شوند.
انتهای پیام

captcha