اسلام‌زدایی؛ سیاست استعمارگران برای سلطه به جوامع مسلمان
کد خبر: 3826458
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

اسلام‌زدایی؛ سیاست استعمارگران برای سلطه به جوامع مسلمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: اسلام‌زدایی، از بین بردن حیا و عفت، ترویج فساد و سست کردن عقاید مردم از سیاست‌های استعمارگران برای براندازی نظام و سلطه به جوامع مسلمان است.

اسلام‌زدایی؛ سیاست استعمارگران برای سلطه به جوامع مسلمانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان با اشاره به نام‌گذاری ۲۱ تیر با عنوان روز عفاف و حجاب اظهار کرد: این روز یادآور قیام مردم مشهد برای مقابله با توطئه کشف حجاب استعماری رضاخان است که برای حفظ ارزش‌های انسانی هزاران نفر در خون غلطیدند.

وی با اشاره به اینکه جنگ و کشت و کشتار از سیاست‌های استعماری قدرت‌های دنیا برای سلطه به ممالک مظلوم بود، تصریح کرد: پس از آنکه با جنگ و خونریزی راه به جایی نبردند، دست به توطئه‌های دیگر در قالب ناتوی فرهنگی و جنگ نرم زدند.

وی یادآور شد: انگلستان وقتی پی برد آن‌طور که می‌خواهد نمی‌تواند بر کشورهای مسلمان چیره شود، تصمیم به اسلام‌زدایی گرفت و تلاش کرد روح اسلام، محتوا و اندیشه اسلام را از بین ببرد. توحید، مبارزه با ظلم تسلیم پروردگار بودن از ویژگی‌های جوامع اسلامی است و این روباه پیر دریافت که هرگز نمی‌تواند به مسلمانان چیره شود.

آیت‌الله خاتمی، ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان را کشورهای هدف استعمارگران برای زدودن اسلام از چهره جامعه برشمرد و گفت: انگلیسی‌ها در ایران رضاخان را روی کار آوردند و او نوکر بی‌جیره انگلیس بود. دستاورد رضاخان از سفر خود به ترکیه مذهب‌زدایی و اسلام‌زدایی بود. این توطئه استعماری بعضی خانم‌ها را سال‌ها خانه‌نشین کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا در ارتباط با ایران پرونده‌های سیاه متعددی دارند، ادامه داد: در جنگ جهانی اول ایران توسط نیروهای انگلیس اشغال شد، شبانه نیروهای انگلیس از انبارها گندم‌‌ها را خالی و قحطی ایجاد کردند. قرارداد استعماری ننگین منعقد شد و ارتش ایران توسط مستشارالدوله انگلیسی تعلیم می‌دید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس یکی از حامیان رژیم بعثی بودند. بعد از جنگ تحمیلی نیز سفارت انگلیس کارنامه سیاهی دارد که فتنه ۷۸ و ۸۸ نمونه‌ای از آن‌ها است اما نتیجه مقاومت پیروزی را دربردارد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: غربی‌ها مسئله برجام را به شورای حکام بردند و نتیجه‌ای از آن نگرفتند، می‌خواستند اجماع جهانی را بر علیه ایران کنند و ایران سربلند بیرون آمد؛ چراکه منطق قرآن و اهل بیت(ع) بر جمهوری اسلامی حاکم است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: برخی برای از بین بردن غیرت، توسعه فساد و افزایش بی‌بند و باری در جامعه دست به جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی می‌زنند، کاری می‌کنند تا تشدید به حرام‌خواری شود و برای براندازی نظام حجاب را سست می‌کنند، آن‌ها می‌دانند که دیگر با لشکر کشی جواب نمی‌گیرند و دست به نفوذ فرهنگی زدند اما از این راه نیز پیروز نخواهند شد.

امام جمعه زنجان به تیر ۶۱ مصادف با آغاز عملیات بزرگ رمضان اشاره کرد و گفت: بعد از این عملیات زمینه پیروزی در عملیات‌های دیگر فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ تیر شروع به کار شورای نگهبان توسط امام (ره) است. شورای نگهبان از ارکان اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از اسلامیت نظام بوده و وظیفه سنگینی برعهده دارد و چشم بیدار و هوشیار لازم است تا حافظ شرعی بودن تصمیمات و سلامت اعتقادی قوانین باشد. شورای نگهبان عامل بازدارنده ورود ناخالص به ارکان نظام است.
انتهای پیام

captcha