وقوع جنگ جدید، اسرائیل را در خط نابودی قرار می‌دهد
کد خبر: 3826481
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
سیدحسن نصرالله:

وقوع جنگ جدید، اسرائیل را در خط نابودی قرار می‌دهد

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اقدام جنگ از سوی دشمن در نتیجه بازدارندگی مقاومت امری بعید است و هرگونه جنگ جدید اسرائیل را در خط نابودی و زوال قرار خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ سیدحسن نصرالله شامگاه جمعه به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ 33 روزه در سال 2006 در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المنار گفت: دشمن می‌داند که دیگر پیروزی سریع محقق نخواهد شد و آن‌ها می‌دانند که اگر وارد جنگ جدیدی شوند، اسرائیل در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.
 
وی در ادامه گفت: معادلاتی که در جنگ سال 2006 محقق شد هنوز پابرجاست و تثبیت شده و از سال 2006 امنیت در مرزهای جنوبی و در تمامی لبنان برقرار است و این امنیت را خون شهیدان به لبنان عطا کرده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: وظیفه خود می‌دانم که یادبود پیروزی جنگ 33 روزه را به تمامی کسانی که این پیروزی را به وجود آوردند و پیش از همه به خانواده شهدا، رزمندگان، مجروحان و تمامی ارکان معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت تبریک بگویم.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: وظیفه خود می‌دانم که یادبود پیروزی جنگ 33 روزه را به تمامی کسانی که این پیروزی را به وجود آوردند و پیش از همه به خانواده شهدا، رزمندگان، مجروحان و تمامی ارکان معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت تبریک بگویم


وی با اشاره به اینکه مقاومت علی‌رغم تحریم‌ها در 13 سال گذشته، هر روز قوی‌تر شده و به شکل چشمگیری پیشرفت کرده است، گفت: امنیتی که امروز در لبنان برقرار است مردم با مقاومت خود آن را به دست آورده‌اند و مهم‌تر از همه اینکه امروز توازن مقابله میان لبنان و رژیم صهیونیستی وجود دارد. اکنون قدرت تهاجمی ویژه‌ای داریم و مسلح به سلاح‌های ویژه‌ای هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: در سال 2006 (جنگ 33 روزه) قدرت تهاجمی ما محدود بود، اما امروز قابلیت تهاجمی ما در حد نیروهای رزمی آموزش‌دیده است؛ صهیونیست‌ها به نیروهای خود و مسئولان نظامی به مسئولان سیاسی هیچ اعتمادی ندارند.

وی یادآور شد: در جنگ 33 روزه، درگیری را به خاک دشمن کشاندیم و هم‌اکنون نیروهای مقاومت در هدف‌گیری و تضعیف جبهه داخلی دشمن قدرتمندتر از پیش هستند؛ اسرائیل برای ترمیم جبهه داخلی، مانورهای زیادی برگزار کرد اما هنوز مشکلاتش پابرجاست.
باور دارم که خانه اسرائیل از عنکبوت سست‌تر است و دلیل علمی نیز برای آن دارم. همه اقدامات دشمن پس از جنگ 33 روزه برای جلب اعتماد با شکست روبرو شد. شکست اسرائیل در غزه به بحران اعتماد و اطمینان بیش از پیش دامن زد و آن را عمیق‌تر کرد


سیدحسن نصرالله تأکید کرد: باور دارم که خانه اسرائیل از عنکبوت سست‌تر است و دلیل علمی نیز برای آن دارم. همه اقدامات دشمن پس از جنگ 33 روزه برای جلب اعتماد با شکست روبرو شد. شکست اسرائیل در غزه به بحران اعتماد و اطمینان بیش از پیش دامن زد و آن را عمیق‌تر کرد.

وی گفت: مقاومت قادر است که تمامی مساحت جغرافیایی فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد و در هر زمانی که بخواهیم شمال فلسطین اشغالی تحت آتش ما قرار دارد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه حزب‌الله در هیچ روزی متکی به شخص نبوده، گفت: این خون شهیدان از جمله خود سیدعباس موسوی، حاج عماد مغنیه و سیدذوالفقار است که این مسیر را پربار کرده و مقاومت یک مؤسسه است که فرماندهان و مسئولانی دارد و من یکی از آن‌ها هستم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: یقین دارم که پیروزی بر دشمن در جنگ آینده و در همه عرصه‌ها محقق خواهد شد و همه زمینه‌های موفقیت را فراهم می‌کنیم و در حقیقت به خاطر دنیا نمی‌جنگیم و مبارزه ما در راه خدا و برای رضای خداست.

وی با اشاره به توان موشکی و تهاجمی مقاومت گفت: نیروهای مقاومت می‌تواند سراسر فلسطین اشغالی حتی منطقه ایلات در جنوبی‌ترین نقطه را کاملاً هدف قرار دهد. رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان خودداری می‌کند و از نیروهای مقاومت بیمناک است. صهیونیست‌ها گفتند اگر مخازن آمونیاک حیفا هدف قرار گیرد، تلفات زیادی بر جای خواهند گذاشت. نیروهای مقاومت می‌توانند اسرائیل را با تخریب مناطقی، که در تیررس موشک‌های ماست، به عصر حجر بازگردانند. حمله به الجلیل بخشی از طرح جنگ است.
صهیونیست‌ها می‌دانند آغاز هر جنگ جدیدی بسیار بزرگتر از جنگ 33 روزه خواهد بود و آنان را در معرض نابودی قرار خواهد داد. البته اسرائیل به خاطر حالت بازدارندگی مقاومت، جنگ دیگری را آغاز نکرد

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند آغاز هر جنگ جدیدی بسیار بزرگتر از جنگ 33 روزه خواهد بود و آنان را در معرض نابودی قرار خواهد داد. البته اسرائیل به خاطر حالت بازدارندگی مقاومت، جنگ دیگری را آغاز نکرد.

وی به اهمیت نقش رسانه‌ها در هر چیزی به‌ ویژه در جنگ‌ها اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها فقط نقل حوادث نیست، بلکه رسانه مقاومت به سبب اخلاص کارکنان و صادق بودن آن تأثیر بسیار زیادی دارد و به همین خاطر شاهد بودیم که المنار و رادیو نور به‌ عنوان رسانه‌های مقاومت هدف قرار گرفتند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به طرح آمریکا موسوم به معامله قرن گفت: سرنوشت معامله قرن محکوم به شکست است، زیرا اساس آن اشتباه است و آمریکا با انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تیر خلاص را به معامله قرن زد.

وی در ادامه موضع یکپارچه فلسطینیان، پایداری ایران، پیروزی علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق، پایداری و پیروزی در یمن و قدرت محور مقاومت را از مهم‌ترین دلایل ناکامی معامله قرن دانست و گفت: هیچ دولت عربی قوی‌ای نیست که معامله قرن را تحمل کند و آن را بپذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه هیچ افقی را نمی‌توان برای معامله قرن متصور شد، گفت: کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، نیز به شکست نشست منامه، به‌ عنوان نخستین گام اجرای معامله قرن، اعتراف کرده است.

انتهای پیام
captcha