دانشگاه اجتماع‌محور با توانمندسازی فرهنگی محقق می‌شود
کد خبر: 3827211
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

دانشگاه اجتماع‌محور با توانمندسازی فرهنگی محقق می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به این‌که یکی از لازمه‌های مهم رسیدن به دانشگاه اجتماع‌محور توانمندسازی فرهنگی دانشگاه در بخش‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان است، گفت: برنامه‌ریزی همه‌جانبه‌ای جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

لازمه مهم رسیدن به دانشگاه اجتماع محور، توانمندسازی فرهنگی آن استعباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، در تشریح برنامه‌های آتی این معاونت، با اشاره به این مهم که یکی از لازمه‌های مهم رسیدن به دانشگاه اجتماع‌محور توانمندسازی فرهنگی دانشگاه در بخش‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی جامع و همه‌جانبه‌ای جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر به‌کارگیری سبک مدیریتی پیامدگرا اضافه کرد: در این سبک مدیریتی سعی خواهد شد در پی انجام چند اقدام و فعالیت مستمر فرهنگی و اجتماعی دستاورد مطلوب حاصل شود.

دبیر کمیته ناظر بر فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه گفت: فعالیت‌های انجمن‌های علمی در واقع اعتباربخش فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا اقدام به ارتقای ارتباط با بخش‌های اجرایی استان، افزایش دوره‌های تخصصی، ارتقای سطح کیفی مسابقات تخصصی و ارتقای دوره‌های کارافرینی خواهد شد.

وی با اشاره به این مهم که فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشگاه به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی ارزش می‌بخشد، ادامه داد: زمینه‌های لازم جهت برگزاری مستمر تریبون‌های آزاد دانشجویی، کرسی‌های آزاد اندیشی، سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی و مراسم مذهبی برای دو نیمسال آتی فراهم خواهد شد.

رئیس کمیته ناظر بر فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری دانشگاه اضافه کرد: در بخش کانون‌های فرهنگی ـ هنری نیز اقدام به افزایش کمی و ارتقای کیفی دوره‌های مهارت‌ورزی، کلاس‌های آموزشی، افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری و برگزاری دوره‌های متنوع مهارتی هنری خواهد شد.  بخشی از دوره‌های مهارتی در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته ناظر بر فعالیت نشریات دانشجویی دانشگاه ادامه داد: از رویکرد‌های مهم معاونت فرهنگی و اجتماعی توسعه انتشار نشریات دانشجویی در حوزه‌های مختلف تخصصی است.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به نقش مؤثر کارکنان و اساتید دانشگاه در توانمندسازی فرهنگی دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه مسئول، ادامه داد: در بخش اساتید برگزاری سلسله دوره‌های ایمان و توانگری و در بخش کارکنان برگزاری دوره‌های رفتار سازمانی در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام

captcha