موافقت پادشاه سعودی با اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان
کد خبر: 3828471
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

موافقت پادشاه سعودی با اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) صبح امروز، 29 تیر (20 جولای) گزارش داد که پادشاه سعودی با اعزام تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی به این کشور موافقت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با میزبانی از نیروهای آمریکایی موافقت کرده است.

اعلام آمادگی عربستان برای میزبانی از نظامیان واشنگتن، پس از تصمیم آمریکا برای اعزام 500 نظامی جدید به پایگاه هوایی «ملک سلطان» در شرق ریاض، پایتخت عربستان صورت می‌گیرد.

آمریکا ماه گذشته نیز اعلام کرد که هزار نیروی دیگر به خاورمیانه اعزام می‌کند، ولی محل اعزام آنها را اعلام نکرد.

بنا بر این گزارش، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت که دولت آمریکا کنگره این کشور را از تصمیم خود برای اعزام تعداد بیشتری از نظامیان به عربستان به طور رسمی مطلع نکرده است.

پنتاگون به دلیل حساسیت‌های ریاض، پایتخت عربستان از اظهارنظر علنی درباره اعزام نیرو به این کشور خودداری کرده است. سعودی‌ها نیز تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این مطلب نشان نداده‌اند.

اعزام نظامیان جدید آمریکا به عربستان به معنای بازگشت آنان به سعودی پس از 16 سال است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ماه مه گذشته اعلام کرد که فروش سلاح به متحدان واشنگتن در خاورمیانه را تسریع می‌کند. به گفته پمپئو، این معامله‌های تسلیحاتی 8.1 میلیارد دلار ارزش دارد.

وی گفته بود که با استناد به قوانین اضطراری مربوط به فروش سلاح، امضای 22 قرارداد تسلیحاتی با عربستان، امارات و اردن را تأیید کرده است؛ ولی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه، 26 تیر (17 جولای) به ممنوعیت فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات رأی داد.

انتهای پیام

captcha