رقابت 11 قاری جوان استان تهران برای حضور در مرحله کشوری + اسامی
کد خبر: 3829001
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
امروز در دارالقرآن حکمیه شاهد خواهیم بود؛

رقابت 11 قاری جوان استان تهران برای حضور در مرحله کشوری + اسامی

گروه مسابقات ــ نفرات راه‌یافته به فینال چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران معرفی شدند که بر اساس آن 11 قاری قرآن از ساعت 14 امروز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

رقابت 11 قاری جوان استان تهران برای حضور در مرحله کشوری + اسامی

به گزارش ایکنا؛ فینال رشته قرائت چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران امروز، 31 تیرماه، ساعت 14 در دارالقرآن حکیمیه آغاز می‌شود تا در ادامه آن برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شوند.

در مرحله فینال رشته قرائت که تنها رشته دارای فینال این دوره از مسابقات است، 11 نفر حضور دارند که به قید قرعه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید خواهند پرداخت.

برای فینال مسابقات، پنج قطعه از آیات قرآن در نظر گرفته شده است که هر کدام از قاریان به قید قرعه به تلاوت یکی از این قطعات که یک ساعت قبل از آغاز فینال در اختیار آنها قرار می‌گیرد، خواهند پرداخت.

در این مرحله محسن قاسمی، وحید خزایی، مسعود نوری، مسعود موحدی، حبیب صداقت، امیر باقری، حسن حکیمی، محمد کاظمی، حمید شیخ‌زاده، علیرضا مهدی‌زاده و علی خشنود حضور دارند. از بین 11 فینالیست این دوره از مسابقات 9 نفر سال گذشته نیز در فینال حضور داشته‌اند.

سال گذشته و در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان تهران، 16 نفر در فینال رشته قرائت حضور داشتند که در نهایت محسن قاسمی رتبه اول را کسب کرد، این شرکت‌کننده امسال نیز در فینال مسابقات حضور یافته است.

براساس اعلام مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، پس از پایان این مسابقات، پنج برگزیده مرحله فینال موفق به راهیابی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم که طی ماه‌های آینده در دو شهر قم(مقدماتی) و اصفهان(نهایی) برگزار می‌شود، خواهند شد.

یادآور می‌شود، چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در هشت رشته و در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. بخش بانوان این مسابقات طی روزهای 26 و 27 تیرماه برگزار و بخش آقایان نیز از روز 29 تیرماه آغاز شده و امروز طی مراسمی پایان می‌یابد.

حضور عموم علاقه‌مندان برای مشاهده رقابت این 11 قاری جوان استان تهران آزاد است.

این دارالقرآن به نشانی بلوار افق، جنب پارک ساحل، بن بست مهر مجتمع بصیرت واقع شده است.

انتهای پیام

captcha