وعده‌های غیرعملی شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3829063
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

وعده‌های غیرعملی شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنان ادامه دارد

حدود سه هفته از وعده یک هفته‌ای شورای توسعه درباره تعیین سرنوشت ادغام اتحادیه‌های قرآنی می‌گذرد درحالیکه وعده‌های بالاترین شورای قرآنی هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: ادغام اتحادیه‌های قرآنی در چند ماه گذشته به یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و دغدغه‌های جامعه قرآنی کشور تبدیل شده است که علی‌رغم گذشت بیش از 5 سال از آغاز عملیات ادغام، همچنان مسکوت مانده و گویا راه‌ درازی تا به سرانجام رسیدنش وجود خواهد داشت.

بنا بر وعده‌ای که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 11 تیر سال جاری داشت و در خبرگزاری تسنیم نیز منتشر شد، قرار بود تا یک هفته بعد از این تاریخ (یعنی 18 تیر 98)، تکلیف ادغام اتحادیه‌های قرآنی مشخص شود؛ اما وعده‌های بالاترین شورای تصمیم‌گیر در حوزه‌ کلان فرهنگی کشور که شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز جزء شوراهای اقماری آن است، هنوز عملیاتی نشده است؛ البته این اولین‌بار نیست که این وعده‌ها از سوی مسئولان بالادستی قرآنی داده می‌شود و پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود. تقریباً از دو سال گذشته که اختلافات در اجرای فرآیند ادغام به اوج خود رسیده است، مسئولان شورای توسعه و به‌ویژه دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی وعده‌های متعددی را درباره حل این مشکل داده‌اند اما تاکنون هیچ کدام از آن وعده‌ها که در موقع خودش با آب و تاب و مانور بیشتری مطرح شده تا به امروز محقق نشده و سرنوشت ادغام همچنان نَقل محافل قرآنی و رسانه‌ای این روزها شده است.

عملی نشدن وعده شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ارتباط با پروژه‌ای که مطالبه عمومی مدیران موسسات استان‌ها است واکنش‌های متفاوتی را در سطح کشور به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که  برخی از مدیران موسسات 29 خرداد امسال در مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند و گلایه‌های خود را مسالمت‌آمیز مطرح کردند.

در آخرین اقدامی که در ارتباط با تعیین تکلیف این پرونده انجام پذیرفته، جلسه‌ای است که هفته گذشته  باحضور وزیر ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد که البته شورای توسعه تاکنون اخبار رسمی درباره تصمیمات گرفته‌شده در این جلسه اعلام نکرده امّا شنیده‌ها حاکی است که این جلسه مصوبه‌ای نداشته و این یعنی همچنان سرنوشت ادغام معطل مانده است. حتی شنیده شده که دبیر شورای توسعه حل این مشکل را به دیگران سپرده است این در حالی است که او در مجمع عمومی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت که خرداد امسال در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، به مدیران موسسات قول داد تا به سرانجام رسیدن مطالبات این موضوع را پیگیری کند اما تاکنون که به وعده‌های خود عمل نکرده است.

به نظر می‌رسد با سرنوشتی که این پروژه در طول سال‌های گذشته با آن روبرو بوده و برخوردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی با آن داشته است همچنان باید در انتظار ادغام اتحادیه‌های قرآنی بود.

انتهای پیام

captcha