سالم‌سازی فرهنگی و معنوی مهمترین اصل در طرح‌های دریا باشد
کد خبر: 3829946
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

سالم‌سازی فرهنگی و معنوی مهمترین اصل در طرح‌های دریا باشد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان مهمترین اصل در طرح‌های دریا را سالم‌سازی فرهنگی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در برنامه‌ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 3 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نماز جمعه و طرح‌های سالم‌سازی دریا برگزار شد، با اشاره به اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه از مواهب بزرگ جمهوری اسلامی است و مردم خالصانه به نماز جمعه می‌آیند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه بودن خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از مواهب خداوندی به مردم است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه نظم از موضوعات مهم در زندگی انسان است، تصریح کرد: در تمام زوایای زندگی انسان باید نظم حاکم باشد و لذا یک انسان مومن این نظم را در زندگی مادی و معنوی خود برقرار می‌کند.

امام جمعه رشت گیلان را استانی آرام توصیف کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تاثیرگذار است؛ ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه‌ها را به طور عملی در گیلان مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان حائز اهمیت است، بیان کرد: از حضور نیروی انتظامی در طرح‌های ساحلی قدردانی می‌کنیم؛ ضمن اینکه نباید احساس شود تفرجگاه‌ها پلیسی شده است.

آیت‌الله فلاحتی مهمترین اصل در طرح‌های دریا را سالم‌سازی فرهنگی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در برنامه‌ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ با دل، جان و عقاید مردم رابطه دارد و به مرور محقق می‌شود، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیازمند سعه‌صدر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تشکیل میز خدمت در محل نمازهای جمعه اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است ماهانه میز خدمت پیش از خطبه‌های نماز جمعه برپا شود تا مردم بتوانند بخشی از مشکلاتشان را حل کنند.

انتهای پیام

captcha