سلامت اجتماعی‌ قربانی انحصارطلبی برخی افراد شده است
کد خبر: 3830009
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

سلامت اجتماعی‌ قربانی انحصارطلبی برخی افراد شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اسالم با بیان اینکه شهادت در فرهنگ اسلامی و شیعی ما دارای ارزش معنوی است و با وفات فرق دارد، گفت: سلامت اجتماعی جامعه ما قربانی کسانی است که با زیاده‌خواهی و دنیاپرستی و انحصارطلبی با روح و روان مردم بازی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری،‌ امام جمعه اسالم امروز،‌ 4 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ با اشاره به فرارسیدن پنجم مرداد، چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی،‌ ضمن گرامیداشت شهدای محراب و ائمه جمعه فقید، به بیان آیات و روایات درخصوص جایگاه دینی و معنوی نماز جمعه و کارکردهای موثر اجتماعی و سیاسی این فریضه الهی پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه نماد اتحاد و وحدت مستمر امت اسلامی است؛ چرا که مسلمانان هر هفته گرد هم جمع می‌آیند و پیام اتحاد خود را به دنیا مخابره می‌کنند.

وی با اشاره به انتساب جایگاه امام جمعه به ولایت و رهبری، تصریح کرد: عزت و شرافت این تریبون و خطبه به اتصال آن به جایگاه ولایت است که در اصل ولایت الهی است و خطیب جمعه باید ضمن بیان معارف دینی با پیگیری مشکلات مردم باری از دوش آن‌ها بردارد و ان‌شاءالله به برکت چهل سالگی نماز جمعه شاهد جهشی شایسته در ارتقای این جایگاه مقدس خواهیم بود.

امام جمعه اسالم فضائل روز دحوالارض را برشمرد و تصریح کرد: این روز بزرگ و این حادثه عظیم خلقت، نشانه قدرت و عظمت پروردگار عالم و حسن تدبیر خالق توانمند جهان است که در قرآن کریم و کتب ادیان گذشته هم به آن اشاره شده است؛ لذا امیدوارم همه از فضیلت‌های این روز با ارزش به خصوص روزه‌داری آن بهره ببرند.

باقری با بیان اینکه وعده پاسخ به دزدی دریایی انگلیس خبیث توسط رهبر معظم انقلاب خیلی زود محقق شد و نیروی دریای سپاه پاسداران به سرعت و با اقتدار نفتکش متخلف انگلیس را توقیف کرد، افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند به وعده‌های الهی هم حسن‌ظن دارند و خوب می‌دانند که وعده‌های الهی یکی پس از دیگری محقق می‌شود و ان‌شاءالله وعده بعدی، وعده اقامه نماز جماعت در قدس شریف با نابودی اسرائیل خواهد بود.

وی همچنین به دستگیری 17 جاسوس آمریکا توسط وزارت اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: بعد از خبر توقیف نفتکش انگلیسی این خبر هم باعث بالا رفتن حس غرور ملی شد؛ لذا باید از زحمات سربازان گمنام وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی کشور تشکر کنیم و که حقیقتاً گل کاشتند.

امام جمعه اسالم به اظهارات اخیر وزیر بهداشت درخصوص عزاداری در مذهب شیعه واکنش نشان داد و تصریح کرد:‌ این وزیر باید نسبت به اظهاراتش عذرخواهی کند، زیرا شهادت در فرهنگ اسلامی و شیعی ما دارای ارزش معنوی است و با وفات فرق دارد. امروزه خودکشی‌ها و خشونت‌ها به آسیب‌های اجتماعی باز می‌گردد؛ نه عزاداری و گریه بر مصیبت اهل بیت(ع).

وی فقر و نداری را از جمله علل آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: متاسفانه به واسطه بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف برخی از مسئولان، جامعه از نظر اقتصادی شرایط نابسامانی دارد و گرانی و تورم غوغا می‌کند. سلامت اجتماعی جامعه ما قربانی کسانی است که با زیاده‌خواهی و دنیاپرستی و انحصارطلبی با روح و روان مردم بازی می‌کنند.

این کارشناس دینی ادامه داد:‌ اظهارات وزیر بهداشت در حالی مطرح شده که طرح تحول نظام سلامت عملا راه به جایی نبرده و ضعف در حوزه بهداشت و درمان کاملا آشکار و ملموس است و مردم از کمبود دارو و امکانات پزشکی به شدت رنج می‌برند لذا مسئولان به جای فرافکنی به فکر جذب پزشک و پرستار و تامین و تجهیز بیمارستان‌ها و حل مشکلات بیمه‌ای باشند.

انتهای پیام

captcha