باج میلیونی برای انتقال سفارت به قدس بیانگر ناکامی اسرائیل است
کد خبر: 3830893
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
وزارت خارجه فلسطین:

باج میلیونی برای انتقال سفارت به قدس بیانگر ناکامی اسرائیل است

گروه بین‌الملل ـ وزارت امور خارجه فلسطین پیشنهاد اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اختصاص بودجه 15 میلیون دلاری برای انتقال سفارت کشورها به قدس را بیانگر شکست سیاست این رژیم دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وفا؛ وزارت امور خارجه فلسطین امروز، 7 مرداد در واکنش به اظهارات وزیر خارجه اسرائیل گفت: پیشنهاد کاتز درباره اختصاص مبلغ 15 میلیون دلار برای کشورهایی که سفارتخانه‌شان را به قدس منتقل کنند، بیانگر شکست سیاست این رژیم در متقاعدکردن کشورها به انتقال سفارت است.

در این بیانیه آمده است که این پیشنهاد، اصرار اسرائیل را بر استفاده از سیاست باج‌خواهی و سوءاستفاده این رژیم از نیازهای مالی برخی کشورها و تلاش برای تغيير موضع آنان در برابر قطعنامه‌های بین‌المللی که قدس را جزء جدایی ناپذیر سرزمین فلسطین می‌داند، نشان می‌دهد. 

بیانیه وزارت خارجه فلسطین می‌افزاید: این پیشنهاد همچنین بیانگر شکست تلاش‌های آمریکایی-‌اسرائیلی است که خواستار تغییر دیدگاه کشورها در زمینه تبعیت از قوانین بین‌المللی بوده‌اند.

در این بیانیه تأکید شده است وزارت خارجه فلسطین علیه هر کشوری که سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال دهد، در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت خواهد کرد. 

انتهای پیام

captcha