نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی با همراهی مساجد فراگیر شد
کد خبر: 3831014
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی با همراهی مساجد فراگیر شد

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان‌اینکه نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی با همراهی مساجد فراگیر شد، گفت: این کتاب بهترین تفسیر را از قرآن کریم ارائه کرده و تدریس آن در دانشگاه‌ها لازمه اشاعه فرهنگ علوی در جامعه است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: آیت الله «سید جمال الدین دین پرور» با بیان اینکه تصور اشتباهی است اگر فکر کنیم همگانی شدن قرائت و انس با معارف نهج البلاغه با حمایت های دستگاه های دولتی ممکن است، اظهار کرد: ما در بنیاد بین المللی نهج البلاغه تلاش کرده ایم این کتاب ارزشمند را به میان مردم آوریم که بررسی های علمی ما نشان می دهد در این زمینه به لطف خدا موفق بوده ایم.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه تصریح کرد: نهج البلاغه در گذشته عمدتا میان خواص رونق داشت اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش دستگاه ها و نهادهای مردمی و همراهی خیران و نیک اندیشان امروزه فراگیرتر شده است و در بیشتر خانه ها یک جلد از این کتاب انسان ساز وجود دارد.

وی درباره نقش مساجد و مسجدی ها در فراگیری نهضت نهج البلاغه خوانی در کشور، گفت: فراگیری نهضت نهج البلاغه خوانی با همراهی مساجد ممکن شد و اگر همراهی ائمه جماعات مساجد نبود امروز مردم با این کتاب انس نداشتند.

آِت الله دین پرور اضافه کرد: من در طول عمر تبلیغی ام به کشورهای مختلفی سفر کرده ام و می توانم به جرئت بگویم مردم جهان علاقمند معارف نهج البلاغه هستند لذا اکنون زمان آن فرا رسیده است که نظام جمهوری اسلامی و تمام دلسوزان انقلاب اسلامی بیش از گذشته به فکر آشنایی جهانیان با معارف علوی و انتشار گسترده نهج البلاغه به زبان های مختلف باشند.

وی در ادامه بیان کرد: فصاحت و بلاغت مثال زدنی نهج البلاغه موجب شده است، حتی مخالفان نیز در برابر آن سر تعظیم فرود بیاورند، بنابراین ما برای صدور انقلاب اسلامی و آشنا کردن مردم با اسلام ناب محمدی باید از ظرفیت نهج البلاغه و حتی کتاب هایی مانند صحیفه سجادیه، استفاده کنیم.

مسئول بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه تدریس نهج البلاغه در دانشگاه ها لازمه اشاعه فرهنگ علوی در جامعه است، اظهار کرد: امید است این کتاب ارزشمند در دانشگاه های کشورمان تدریس شود تا همه اقشار فرهیخته کشورمان اعم از استادان و دانشجویان از این طریق با معارف و سبک زندگی علوی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه بهترین تفسیر را از قرآن کریم ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: این کتاب درس های کاربردی زیادی برای مسئولان و مردم دارد و هر کس به نهج البلاغه مراجعه کند راهکار عبور از مشکلات شخصی و خانوادگی خود را می یابد. اگر این حقیقت را قبول داریم باید قانون گذاران در مراحل تنظیم قوانین و مقررات بیش از گذشته به معارف این کتاب توجه کنند.

انتهای پیام
captcha