بروز تدریجی آثار مثبت اقتصادی نتیجه همگرایی مسئولان و تقویت اعتماد عمومی است
کد خبر: 3831399
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
محمدعلی اسفنانی:

بروز تدریجی آثار مثبت اقتصادی نتیجه همگرایی مسئولان و تقویت اعتماد عمومی است

گروه اقتصاد ــ سخنگوی سابق کمیسیون قضایی حقوقی مجلس، همصدایی و همراهی مردم و مسئولان را مایه نگرانی و هراس همیشگی دشمنان خواند و گفت: وقتی نفتکش ایران را توقیف یا با اعزام ناو به خلیج فارس ایران را تهدید نظامی می‌کنند و در مقابل، ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را ساقط می‌کند، نه تنها شوک منفی به اقتصاد کشور وارد نمی‌شود، بلکه قیمت دلار روند نزولی می‌گیرد و این امر به واسطه هماهنگی و همسویی مسئولان است که اعتماد عمومی را افزایش داده و فعالان اقتصادی را امیدوارتر می‌کند.

محمدعلی اسفنانی، معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور و سخنگوی سابق کمیسیون قضایی حقوقی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش تقویت هماهنگی و همصدایی میان قوا و نهادها برای حل مشکلات اقتصادی کشور، به ویژه با تجربه بسیار موفق هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی در مدیریت هوشمندانه تنش‌های منطقه پس از سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف نفتکش انگلیسی و انتقال تأثیرات مثبت این هماهنگی در عرصه داخلی، گفت: واقعیت امر این است که هر زمانی در کشور ثباتی حاصل می‌شود نتیجه تعامل و همکاری مثبت بین همه قوا و وفاق و اجماع مسئولان است. تصمیماتی که به صورت کلی در سطح کلان اتخاذ و همه مجموعه‌ها را شامل می‌شود اگر با همراهی عملی و همگانی در سطح نهادهای حاکمیتی باشد باعث ایجاد آرامش در فضای جامعه و حتی بازار و فضای اقتصادی می‌شود.

هراس همیشگی دشمن از تقویت انسجام 

وی یادآور شد: اتفاقا دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از این مسئله هراسناکند که مبادا مردم و مسئولان در کنار هم و یکصدا باشند. در طول چهل سال پس از انقلاب اسلامی کمتر شده که به تنهایی از خارج از کشور آسیب ببینیم. در واقع هر موقع قرار بوده که آسیبی از خارج به کشور وارد شود اگر مردم و مسئولان با هم متحد بودند و انسجام داخلی در سطح بالایی بود دشمنان شکست خوردند حتی اگر جنگی به مدت هشت سال به طول بکشد.

اسفنانی اظهار کرد: علت اینکه اخیراً آمریکایی‌ها در قالب جنگ اقتصادی ـ روانی به دنبال آسیب زدن به نظام برآمده‌اند ناامیدی از جنگ نظامی است، لذا با این مدل جنگ می‌خواهند نارضایتی، ناامیدی و حس بی‌اعتمادی به مسئولان را به مردم تزریق کنند تا به مردم این‌گونه القا شود که نظام ناکارآمد است و به بن‌بست رسیده است. در واقع می‌توان گفت این آخرین برگ دشمن برای مقابله با ایران است. چون آمریکا انواع و اقسام تحریم‌ها را همراه با جنگ روانی و تبلیغاتی شدید علیه ایران اعمال کرده و اگر به موفقیت نرسد دیگر راهکار دیگری نخواهد داشت مگر اینکه ما در داخل از خود ضعف نشان دهیم.

کلان‌نگری، همگرایی و پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای؛ اصول مهم حکمرانی

معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور بیان کرد: به واسطه همین مقاومت مردم و همگرایی مسئولان در سطوح مختلف است که وقتی نفتکش ایران را توقیف یا با اعزام ناو به خلیج فارس ایران را تهدید نظامی می‌کنند و ایران در مقابل، پهپاد جاسوسی آمریکا را ساقط می‌کند نه تنها شوک منفی به اقتصاد کشور وارد نمی‌شود، بلکه قیمت دلار روند نزولی می‌گیرد و امیدواری فعالان اقتصادی با مشاهده هماهنگی و همسویی مسئولان افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: این شاخصه بسیار مهمی در حکمرانی است که مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود کاملاً هماهنگ باشند و نگاه جزیره‌ای به مسائل نداشته باشند تا از این طریق اعتماد مردم و مجموعه فعالان حوزه اقتصاد به آنها در این جنگ اقتصادی و روانی تقویت شود و بتوان بسیج عمومی در مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکا ایجاد کرد.

اسفنانی درباره نقش تشدید تحریم‌های آمریکا بر افزایش هماهنگی و همگرایی نهادهای حاکمیتی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و جریانی گفت: برآیند اظهارات دشمنان در اواخر سال 96 این بود که کشور سال بعد با اتفاقات بسیار بدی مواجه خواهد شد و در طول سال 97 ‌به طور کامل هر لحظه به این التهاب در مسائل مختلف از جمله ارز، مواد غذایی، خودرو و ... دامن زدند. آنها تصور می‌کردند با این اتفاقات مردم اگر علیه نظام شورش و اعتراض نکنند، حداقل دیگر از نظام حمایت نمی‌کنند، اما برعکس مردم مقاومت بیشتری نشان دادند و امروز با بروز تدریجی نشانه‌های مثبت در اقتصاد‌ کشور انسجام و اتحاد مردم و مسئولان در مسیر صعودی قرار گرفته و این کاملاً برخلاف پیش‌بینی دشمنان بود.

انتهای پیام

captcha