ویژه‌برنامه‌های «ترویج اندیشه مهدویت» در زرند برگزار می‌شود
کد خبر: 3832212
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

ویژه‌برنامه‌های «ترویج اندیشه مهدویت» در زرند برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: سه برنامه ترویج اندیشه مهدویت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان زرند اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زرند در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، گفت: شهرستان زرند دارای ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه است که ۱۶ مورد آن امامزادگان عظیم‌الشان و ۱۳ مورد آن بقعه متبرکه می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی درامامزادگان شهرستان زرند افزود: از ابتدای امسال طرح‌های مناسبتی آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، طرح ضیافت الهی ایام ماه مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه این شهرستان برگزار شده و در حال حاظر نیز طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان با شرکت ۲۵۰ نفر درجوار امامزادگان این شهرستان در حال برگزاریست.

حجت‌الاسلام قادری بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۴ مبلغ روحاني از قم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان به شش بقعه متبرکه اعزام شدند و یکی از برنامه‌های آتی این اداره، هماهنگی برای حضور روحانیون و مبلغان دینی اعزامی برنامه‌های عزاداری ایام ماه محرم و صفر می‌باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با اشاره به اجرای سه برنامه ترویج اندیشه مهدویت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان زرند تصریح کرد: از اهداف این برنامه نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت در نسل جوان امروز است که با استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان روبرو و به دلیل استقبال شایسته از این برنامه اجرای آن در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام قادری یکی ازاقدامات اجرایی این اداره در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف را، راه‌اندازی انجمن یاوران وقف در بقاع متبرکه ذکر کرد و تأکید کرد: تبیین و ترویج سنت حسنه وقف با توجه به نیازهای روز جامعه، تعامل و هم‌افزای با نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، ا ستفاده از ظرفیت‌های جامعه و آحاد مردم در امور وقف، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از جمله اهداف دفاتر انجمن یاوران وقف در شهرستان زرند می‌باشد.
انتهای پیام

captcha