احتمال حضور اتباع خارجی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ از سال آینده
کد خبر: 3832285
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

احتمال حضور اتباع خارجی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ از سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با پیگیری‌هایی که مسئولان برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در سازمان دارالقرآن انجام داده‌اند، احتمال حضور اتباع خارجی در این آزمون از سال آینده وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم امسال چهاردهمین دوره خود را در حالی برگزار می‌کند که بنا بر آئین‌نامه‌ای که برای برگزاری این آزمون وجود دارد، تنها اتباع جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و موفق به دریافت مدرک تخصصی در این زمینه شوند.

با توجه به اینکه اتباع خارجی فراوانی به ویژه از کشورهای همسایه و مسلمان در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، در این رابطه سؤالات زیادی برای ایشان پیش‌ آمده که آیا آن‌ها نیز می‌توانند در این آزمون قرآنی شرکت کرده تا بتوانند از مدارک تخصصی این آزمون به ویژه در زمینه ادامه تحصیلات تکمیلی بهره‌مند شوند.

در این رابطه و طی تماس‌های مکرری که برخی از اتباع خارجی کشورهای مختلف با خبرگزاری ایکنا داشتند، پیگیری این قضیه از نهادهای مربوطه به ویژه سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان سازمان برگزارکننده این آزمون تخصصی انجام و مشخص شد که این موضوع نیز از سوی مسئولان سازمان دارالقرآن پیگیری شده و به دنبال ایجاد راهی برای دریافت مجوز حضور اتباع خارجی در آزمون هستند.

محمد رمضانی‌فرد، کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن الکریم در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: تا زمان برگزاری آزمون امسال، امکان حضور اتباع خارجی وجود نداشته و همچنان نیز ندارد؛ چراکه هیچ مجوزی از سوی وزارت کشور در این زمینه صادر نشده است.

کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن بیان کرد: البته ممکن است با پیگیری‌هایی که در این مورد انجام می‌شود، اتباع خارجی بتوانند از سال آینده در این آزمون شرکت کنند. به دلیل اینکه این آزمون پیش‌نیاز آزمون کارشناسی و مقاطع بالاتر است و اتباع نیز می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند، باید مجوز حضور ایشان نیز صادر شود تا بتوانند در این آزمون قرآنی شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha