فرمانده انتظامی استان مرکزی منصوب شد
کد خبر: 3833365
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

فرمانده انتظامی استان مرکزی منصوب شد

گروه اجتماعی ــ آیین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان با حضور سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرماندهی ناجا در اراک برگزار شد و سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی معرفی و از خدمات سردار کیومرث عزیزی تقدیر شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان با حضور سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرماندهی ناجا در اراک صبح امروز 16 مردادماه برگزار شد و سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی معرفی و از خدمات سردار کیومرث عزیزی تقدیر شد.

سردار کیومرث عزیزی، فرمانده سابق فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این مراسم گفت: در طول چهار سال خدمتی خود سعی بر این بوده است که در طول مأموریت نصب‌‌العین برنامه‌های راهبردی فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. با ارائه خدمات خوب از سوی همکاران نیروی انتظامی استان توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف رتبه‌های خوبی را کسب کنیم.

وی مدارا با مردم قانون‌مند و گسترش ارتباط با مردم به صورت هفتگی در مساجد را از برنامه‌های اجرایی در طول ۴ سال زمان خدمتی خود برشمرد و تعامل با اصحاب رسانه، خدمت بی‌منت به مردم، ایجاد جو صمیمانه بین کارکنان ناجای استان، کاهش استرس بین مدیران مجموعه را از دیگر برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

سردار عزیزی ایجاد رضایت‌مندی بین مردم را از اهم فعالیت‌ها و محصول فعالیت‌های خود دانست و تصریح کرد: تحول‌آفرینی در حوزه مدیریت و کلانتری‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی است، سن مدیران لایحه یک را از ۲۶/۵ به ۲۳/۵ سال و سن مدیران لایحه دو ‌از ۲۲/۵ به ۱۸/۵ سال رسیده است.

وی با اشاره به ارتقای ساختار پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها، استفاده ۱۲۱۵ نفر از کارکنان ناجا از تسهیلات رفاهی و بانکی، راه اندازی سفیران سلامت، تلاش گروه‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در قالب برنامه‌های اجرا شده، اضافه کرد: راه اندازی قرارگاه جلب و ارتقای دستگیری ملجوبین، اجرای طرح‌های حکمت و وصال بخشی دیگر از اقدامات اجرایی است.

سردار عزیزی آمار کشفیات مواد مخدر در سال ۹۴ را ۲۶ هزار و ۶۰۴ کیلو و آمار کشفیات در سال ۹۷ را ۱۴ تن اعلام و از رشد ۸۸ درصدی خبر داد و گفت: آمار کل دستگیر‌شدگان حوزه مواد مخدر ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر است که رشد ۳۱ درصدی در این بخش را گزارش می‌دهد، در حوزه خرده‌فروشان و معتادین نیز ۴۷ درصد افرایش دستگیری را شاهد هستیم.

سردار عزیزی با اشاره به اینکه تنها 15 درصد نیروهای نیروی انتظامی در ستاد فعالیت دارند، افزود: در حوزه کشفیات سلاح و مهمات نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین در حوزه قاچاق کالا در 4 سال گذشته 154 ملیارد و 400 میلیون تومان کالا کشف شده است که نسبت به مشابه سال‌های قبل 73 میلیارد تومان بوده است شاهد رشد 118 درصدی هستیم.

وی تعداد دستگیر‌شدگان در 4 سال گذشته را 135هزار و 800 نفر با رشد 23 درصدی نسبت به سال‌های مشابه قبل اعلام کرد و گفت: 241 نفر به میزان 10 درصد کاهش تلافات جاده‌ای و درون شهری گزارش شده است، پلیس فتا در دو سال 94 و 95 رتبه دوم و سال های 96 و 97 رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

سردار عزیزی شاخص ناجا در حوزه کشفیات در سال 94 تا 97 را به ترتیب90، 88، 83، 70 گزارش داد و گفت: این شاخصه‌ها در استان به ترتیب سال 94 تا 97، 126 درصد، 117، 111، و 108درصد بوده است.

وی از تقویت تجهیزات پزشکی، چشم پزشکی، دندان‌پزشکی و دیگر بخش‌های پزشکی خبرداد و افزود: 104میلیارد ریال در حوزه عمرانی در بخش‌های ساخت و تجهیز نمازخانه پلیس‌راه، احداث کلانتری، ساخت قرارگاه پلیس‌راه و... هزینه شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه در حوزه بازسازی‌ها حدود 10 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: عقد سند مالکیت یگان‌های تابعه از دیگر خدمات اجرایی است که در راستای این اقدام 170هزار‌متر سند پیگیری شده است. همچنین در حوزه مشارکت‌های مردمی هم توانسته‌ایم 60 هزار متر زمین از خیرین امنیت‌ساز دریافت کنیم.

وی ارتقای وضعیت معیشت کارکنان، افزایش آمار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی ناجا در مقاطع کاردانی و کارشناسی، تقویت اقدامات پژوهشی، اجرای خدمات بهینه و کارشناسی شده در راستای کاهش 28 درصدی جرائم کارکنان، کاهش 33 درصدی سوانح خودرویی سازمانی، کسب رتبه دوم یگانی در سال 96 از دیگر اقدامات اجرایی است.

عزیزی در خصوص فعالیت‌های قرانی نیروی انتطامی استان هم گفت: فعالیت‌های قرآنی در این مجموعه بسیار خوب برگزار می‌شود، برای خانواده‌های کارکنان نیز برنامه‌های خوب قرآنی در راستای آگاهی از مفاهیم این مصحف شریف در نظر گرفته شده است و کسب رتبه‌های خوب قرآنی در مسابقات متعدد ما را در گروه استان‌های برتر در حوزه قرآن قرار داده است.

وی در پایان اعلام کرد: در سال 96 تعداد 529 هزار و 521 تماس با مرکز فوریت‌های 110 انجام شده است که این رقم در سال 97 به 865 هزار و 562 تماس رسیده است، آمار حوزه‌های عملیاتی نیز 36 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

captcha