وجود ۱۲۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان/ ۸۴۵ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است
کد خبر: 3833602
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

وجود ۱۲۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان/ ۸۴۵ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به نیاز ۸۴۵ مدرسه لرستان به مقاوم‌سازی، گفت: یک‌هزار و ۲۸۸ مدرسه تخریبی هم در لرستان وجود دارد.

وجود 1200 مدرسه تخریبی در لرستان/845 مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی استبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان پنج‌شنبه، هفدهم مرداد در حاشیه بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مدارس مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: در لرستان 4 چهار هزار و 782 فضای آموزشی با 13 هزار و 735 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 288 مدرسه تخریبی و 845 مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی افزود: سیل فروردین ماه امسال به 423 مکان آموزشی با دو هزار و 168 کلاس درس در استان لرستان آسیب زد که از این تعداد 113 مدرسه به کلی تخریب شدند.

حیدری حجم خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های آموزشی لرستان را 232 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: میزان خسارت‌های وارد شده به تجهیزات آموزشی استان نیز یکصد میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان این‌که یازده شهرستان با 22 منطقه آموزشی در لرستان تحت‌تأثیر آثار مخرب سیل قرار گرفته است، گفت: برای تأمین مکان‌های آموزشی استان تاکنون یک‌صد کانکس توزیع شده اما به 62 کانکس دیگر نیاز است.

انتهای پیام

captcha