یزد در اجرای برنامه‌های نوآورانه حوزه جوانان سرآمد است
کد خبر: 3833622
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

یزد در اجرای برنامه‌های نوآورانه حوزه جوانان سرآمد است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: رشد استان یزد به لحاظ عملکرد و اجرای برنامه‌ها به صورت کیفی بسیار چشم‌گیر است و توانسته در اجرای برنامه‌های نوآورانه در کشور سرآمد باشد.

یزد در اجرای برنامه‌های نوآورانه در حوزه جوانان سرآمد استبه گزارش ایکنا از یزد، اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، شب گذشته، 17 مردادماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ورزش و جوانان کارگاه‌های خوبی در زمینه ازدواج برگزار می‌کند یکی از اقدامات بسیار خوب این اداره ارائه‌ ۵ جلسه مشاوره رایگان در مراکز مشاوره است که با رعایت عزت نفس زوج‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک ارائه خواهد شد.

کریمی افزود: از ابتدای سال ۹۸ در استان یزد ۶۴۶۱ ازدواج اتفاق افتاده که ۶۲۷۷ مورد در شهر و ۲۳۴مورد ازدواج در روستا صورت گرفته و همچنین امسال در یزد ۱۸۸۵ مورد طلاق ثبت شده که در این بین ۱۸۲۴ مورد شهری و ۶۱ مورد روستایی هستند.

کریمی با اشاره به اینکه در کشور سال گذشته بیش از 550 هزار و 965 مورد ازدواج به ثبت رسیده و بیش از ۱۷۵هزار مورد نیز آمار طلاق در کشور رقم خورده است.

وی گفت: کمک‌های بسیاری از طریق اداره ورزش و جوانان برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شده و تسهیلات خوبی به زوج‌های جوان نیز از طریق مجمع‌های خیرین استان و سمن‌های فعال اعطا شده و این کار‌ها سبب شده که مجمع خیرین استان یزد از فعال‌ترین مجمع‌های کشور شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: رسانه در امر ازدواج و نشر فرهنگ درست بسیار کمک‌ کننده است و ما انتظار داریم که شما خبرنگاران در کنار ارائه‌ نقد و پیشنهادات به اداره ورزش و جوانان در تولید محتوا نیز ما را یاری رسانید و با قلم و نگاه خود فاصله‌ای که از فرهنگ درست و اصیل در خصوص ازدواج به وجود آمده‌، را نقد کنید.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه فعالیت داوطلبانه در کشور کم شده‌ است در کار‌ها پیشرفت خوبی دیده نمی‌شود اگر اقبال به کار داوطلبانه و فعالیت اجتماعی خوب افزایش پیدا کند بسیاری از کار‌های بزرگ با سرعت انجام خواهد شد.

کریمی افزود: رشد استان یزد به لحاظ عملکرد و اجرای برنامه‌ها به صورت کیفی بسیار چشم‌گیر است و این استان به خصوص در اجرای برنامه‌های نوآورانه که توسط سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود در سطح عالی کشور قرار دارد.

وی گفت: به مناسبت هفته ازدواج و بازدید از چند کار به استان یزد آمدم در هفته گذشته برنامه‌های ملی و منطقه‌ای زیادی در کشور اجرا شدند و نمونه زیبا و بارز آن نمایشگاه ازدواج در یزد بود که در آن برنامه‌های فرهنگی خوبی برنامه‌ریزی شده‌ و مشاوره‌ پیش از ازدواج از هر مشاوره‌ دیگر برای تشکیل زندگی مهم‌تر است که بسیار عالی در استان یزد مدنظر قرار گرفته است.

سید ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: خبرنگاران باید اخبار موفقیت جمهوری اسلامی را در ۴۰سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی انعکاس داده چرا که ما توانسیتیم با توجه اینکه آمریکا تمام قد جلوی ما ایستاده و با تمام امکانات قصد براندازی نظام را دارد، به چهل سالگی انقلاب برسیم و شما افرادی هستید که می‌توانید امید را در این شرایط سخت که سبب مشکلات متعددی برای مردم شده، برقرار کنید و یاس و ناامیدی رو از دل و قلب مردم دور کنید.

موسوی در خصوص برپایی نمایشگاه ازدواج تصریح‌ کرد: انقلابی پایدار است که بنیان خانواده‌ پایدار باشد و باید به فراوانی خانواده‌ پایدار کمک‌ کنیم چون که بی شک پایداری انقلاب به پایداری خانواده‌های جامعه متکی است و پایداری انقلاب و پایداری خانواده رابطه صد‌در‌صد مستقیم با یکدیگر دارند و هرچه قدر جوانان مجرد نیز به سمت ازدواج پیش بروند ما در مسیر حفظ انقلاب راحت‌تر حرکت خواهیم کرد. تلاش دولت و مسئولان و مجلس بر این است که قواعد، اجرا‌ها و قضاوت‌هایی صورت بگیرد که ان‌شالله ما به خانواده‌ی پایدار برسیم.

captcha