اتحاد مسلمانان طرح «معامله قرن» را به شکست می‌کشاند
کد خبر: 3834368
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

اتحاد مسلمانان طرح «معامله قرن» را به شکست می‌کشاند

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز بزرگ‌ترین ظلم علیه مسلمانان توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت عنوان معامله قرن است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با این طرح به‌دنبال از بین بردن قدس هستند و مسلمانان باید با هوشیاری به مقابله با این طرح بشتابند و قطعاً اتحاد و بیداری مسلمانان این طرح را به شکست می‌کشاند.

عید قربه گزارش ایکنا از لرستان، نماز عید سعید قربان امروز دوشنبه، بیست و یکم مرداد به امامت آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر اقامه شد.
آیت‌الله میرعمادی  در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر، گفت: روز عید قربان روزی است که بزرگ‌ترین عمل در اسلام در آن انجام شده و آن انجام مناسک حج است.
وی با بیان این‌که مناسک حج دارای ابعاد گوناگونی است، افزود: یکی‌از ابعاد مهم حج بُعد سیاسی آن است که بسیار مهم بوده و دارایی ابعاد گوناگون است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اتحاد امت اسلامی را از ابعاد مهم حج برشمرد و گفت: هیچ عاملی برای اتحاد و همبستگی امت اسلامی قوی‌تر از حج وجود ندارد.
وی عید قربان را روز اتحاد و اقتدار امت اسلامی برشمرد و عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد سیاسی حج برائت از مشرکین بوده که به‌معنی بیزاری از همه ستم‌ها، زشتی‌ها و فسادها طاغوت زمان است.
آیت‌الله میرعمادی به وضعیت کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: آمریکا امروز از کشورهایی اسلامی باج‌خواهی کرده و رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در مناطق اسلامی جنایت می‌کند و مسلمانان را می‌کشد و آل‌سعود مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند و با دلارهای تفتی در بین مسلمانان تفرقه می‌اندازد.
وی با بیان این‌که وقتی برائت از مشرکین مطرح می‌شود یعنی بیزاری از فساد کشورهای متجاوز و دوری از حکومت‌های جنایتکار، گفت: امروز بزرگ‌ترین ظلم علیه مسلمانان توطئه آمریکای خبیث و رژیم صهیونیستی دولت‌های خائن تحت عنوان معامله قرن است.
وی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با این طرح به‌دنبال از بین بردن قدس هستند و مسلمانان باید با هوشیاری به مقابله با این طرح بشتابند و قطعاً اتحاد و بیداری مسلمانان این طرح را به شکست می‌کشاند.
آیت‌الله میرعمادی در ادامه به اهمیت ازدواج اشاره و اظهار کرد: از عید قربان تا عید غدیر به‌عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده و در این ایام مردم مقید هستند بستر ازدواج جوانان را فراهم کنند.
وی افزود: خیرین و خانواده‌ها به فراهم کردن بستر ازدواج کمک کنند چراکه تاخیر در ازدواج مشکلاتی برای جوانان به همراه دارد.
نماینده ولی فقیه در پایان گفت: کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه کمتر از ثواب حج نیست و بلکه بیشتر از آن است.

اقامه نماز عید قربان در ۱۸۰ مسجد لرستان

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: نماز عید سعید قربان در ۱۸۰ نقطه استان اقامه می‌شود.
وی با بیان این‌که در شهرستان خرم‌آباد این نماز در محل مصلای الغدیر این شهر اقامه شد، افزود: همچنین نماز عید قربان در سایر شهرستان‌های لرستان به امامت ائمه جمعه شهرستان‌های استان در مصلاهای نمازجمعه اقامه شد و در بعضی شهرهای استان نیز نماز عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص اقامه شد.

انتهای پیام

captcha