دین را برای کسی سخت نگیریم و واجبات را انجام دهیم
کد خبر: 3835558
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
امام جمعه بوکان:

دین را برای کسی سخت نگیریم و واجبات را انجام دهیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ ملاعباس احمدی گفت: دین را برای کسی سخت نگیریم و واجبات را انجام دهیم؛ دین اسلام دین برکت و عزت است و پاداش دین، بهشت خداوند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام جمعه بوکان، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با تبریک سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۶۹، گفت: امیدوارم همیشه در میان ما چنین انسان‌هایی باشند که برای دفاع از جان و ناموس و وطن خود از خود مایه بگذارند و برای اعتلای دین اسلام بکوشند.
وی با بیان اینکه زکات یکی از ۵ پایه اساسی دین اسلام است، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که ای ایمان‌داران نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید و از رسول‌(ص) اطاعت کنید.
امام جمعه بوکان اظهار کرد: زکات باعث تزکیه نفس و مال ثروتمندان و کمک به فقرا است. خداوند دستور می‌دهد به کسانی که مال آنها به حد نصاب رسیده است، زکات را بپردازند.
احمدی ادامه داد: دین را برای کسی سخت نگیریم و واجبات را انجام دهیم؛ دین اسلام دین برکت و عزت است و پاداش دین، بهشت خداوند است.
خطیب جمعه بوکان با بیان اینکه اگر همه ثروتمندان زکات خود را می‌پرداختند، شاهد وجود فقیر در جامعه نبودیم، گفت: با پرداخت زکات از مال‌مان کاسته نمی‌شود بلکه از یک طرف خس و خاشاک مال‌مان را از بین می‌بریم و آن‌را پاکیزه می‌کنیم و از طرف دیگر فقرا را بی‌نیاز می‌کنیم.
خالد چوروکه
انتهای پیام
captcha