ارائه مشاوره‌های حقوقی در مساجد روستایی زنجان
کد خبر: 3836745
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

ارائه مشاوره‌های حقوقی در مساجد روستایی زنجان

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های بسیج حقوقدانان در راستای مسجدمحوری، طرح هر مسجد یک حقوقدان است که مساجد روستایی نیز از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

ارائه مشاوره‌های حقوقی در مساجد روستایی زنجانحمیدرضا حیدری، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد اهداف و سیاست‌های سازمان بسیج مستضعفین و بسیج حقوقدانان مبنی بر مسجدمحوری برنامه‌های تقویت مساجد و پایگاه‌های بسیج در راستای فرامین مقام معظم رهبری اظهار کرد: این سازمان همگام با حقوقدانان سراسر کشور طرح هر مسجد یک حقوقدان (آموزش همگانی و مشاوره حقوقی) در سطح مساجد استان (شهری و روستایی) را برگزار می‌کند.
وی بیان کرد: به‌همین منظور برای هر مسجد شش جلسه در نظر گرفته شده که با درخواست ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد و نیز با تایید کارشناس مربوطه قابل افزایش و کاهش است که موضوعاتی چون خانواده، مالی و اقتصادی، قانون مجازات اسلامی، فضای مجازی، قراردادها را در بر می‌گیرد.
این مسئول ادامه داد: اطلاع‌رسانی این طرح 15 روز یا یک ماه قبل با نصب تراکت و بنر و بین الصلاتین توسط هیئت امناء و امام جماعت مساجد قبل از نماز مغرب و عشاء یا به صلاح‌دید در زمان‌های مدنظر که بیشترین جامعه مخاطب را در بربگیرد شروع می‌شود. بلافاصله پس از اجرای برنامه نیز به نمازگزاران و اهالی محل مشاوره حقوقی فردی و جمعی ارائه می‌شود.
حیدری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، این طرح در بیش از 30 مسجد به اجرا در آمده است، ابراز کرد: در این برنامه 30 نفر از اساتید دانشگاه، قضات، وکلاء و مشاوران به‌کارگیری شده‌اند و بیش از 110 نفر کارشناس و مشاوران حقوقی خواهر و برادر به مردم خدمات مشاوره ارائه کردند و تعداد نفرات شرکت‌کننده در برنامه آموزش همگانی حقوقی 2450 نفر است.
وی یادآور شد: این طرح در روستاها و مناطق محروم با تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های جهادی آموزش همگانی و مشاوره حقوقی (یاوران عدالت) در قالب اردوی جهادی برگزار می‌شود که تاکنون 2 مورد برگزار شده است و 120 نفر از خواهران و برادران نمازگزار در این برنامه شرکت کرده‌اند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه استان زنجان برپایی ایستگاه‌های آگاه‌سازی و مشاوره حقوقی در مصلی‌ها و بقاع متبرکه از دیگر اقدامات مسجدمحوری سازمان بسیج حقوقدانان برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 مورد در مصلی خاتم‌الانبیاء و امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با به‌کارگیری 42 نفر از کارشناسان و مشاوران حقوقی به اجرا در آمده و 240 نفر از خواهران و برادران از مشاوره بهره‌مند شدند.
انتهای پیام
captcha