اجرای طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» در لرستان
کد خبر: 3837118
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

اجرای طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی، و به طبع آن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان، طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» در استان لرستان برگزار می‌شود.

اجرای طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت، شنبه، دوم شهریورماه، در جلسه هماهنگی برگزاری طرح ملی تلاوت در استان لرستان، گفت: طرح ملی تلاوت به‌صورت یک طرح شش ساله طراحی شده است که در حال حاضر در پانزده استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس این طرح قرار دارد، عنوان کرد: طبق جلساتی که با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بنا شد آستان قدس رضوی نیز در برگزاری این طرح به ما کمک کند و مجموعه‌های خود را پای کار بیاورد.
مقدم‌‎کیا ادامه داد: اولویت ما در این طرح بحث تلاوت قرآن‌کریم است اما در ادامه کار مباحث حفظ و مفاهیم و اخلاق قرآن را نیز در دستور کار داریم.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت با اشاره به آماده شدن تفاهم نامه بین ستاد و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون این طرح در 15 استان در حال اجراست.
وی ادامه داد: در حاضر تلاش می کنیم که این طرح را به همکاری آستان قدس رضوی و شعبه‌های آن در سراسر کشور اجرایی کنیم؛ که در این راستا به 30 استان سفر کرده و سعی می‌کنیم آن‌ها را در اجرای این طرح با خود همراه کنیم.
مقدم‌کیا با اشاره به این‌که اجرای این طرح از سال 91 و با جذب قاریان پسر از 8 تا 14 سال آغاز شد، اظهار کرد: امسال و با دستور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش بانوان این طرح نیز فعال شده است که ثبت نام آن از اول مهرماه آغار می‌شود.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت با اشاره به این‌که آستان قدس به‌صورت امکاناتی پای کار می‌آید، ادامه داد: این طرح تحت‌عنوان «طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)» برگزار می‌شود که در سطح استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس آن استان اعضای اصلی ستاد هستند و دیگر اعضا به فراخور نیاز هر استان انتخاب و دعوت می‌شوند کمااینکه در حال حاضر در سطح هر استان یک مؤسسه به‌عنوان مؤسسه مجری معرفی شده و طرح را اجرا می‌کند.

انتهای پیام

captcha