تأسیس قرارگاه امام خمینی(ره) در استان مرکزی
کد خبر: 3837779
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

تأسیس قرارگاه امام خمینی(ره) در استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تأسیس قرارگاه حضرت امام(ره) با هدف استمرار کار تبیینی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی انجام شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر روز گذشته، چهارم شهریور در همایش طلایه‌داران محرم که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه رزمندگان مدافع حرم، محکم تا پای جان پای انقلاب و اسلام ایستادند، گفت: ما وام‌دار خون شهدا هستیم و باید قدردان آنان و خانواده معظم آنان باشیم، در جبهه مقاومت امت اسلامی شکل گرفت و در برابر ظلم ظالمان ایستاد.

وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی امت اسلامی از هر کشور و با هر نژادی، تمام‌قد علیه نظام استکباری ایستادگی می‌کند، باید قدر این مقطعی که درون آن هستیم را بدانیم و جهت وحدت امت اسلامی تلاش کنیم. رساندن پیام انقلاب، امام راحل، رهبری و شهدا می‌تواند به‌عنوان یکی از رسالت‌های مهم مداحان در کشور تعریف شود.

سردار کریمی به کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان هم اشاره کرد و افزود: هر استان به نوبت کنگره شهدا را اجرا می‌کند و در سال جاری استان مرکزی عهده‌دار برگزاری کنگره است. از پنج سال قبل ستاد پیشینه رزم در استان مرکزی متشکل از جمعی از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس تشکیل شد که پس از آن نهضت جمع‌آوری اطلاعات آغاز شد.

سردار کریمی در ادامه سخنان خود به کارگروه‌های ۱۲ گانه همچون اجرایی، عملیات، تبلیغات هنری، بانوان، تدوین و انتشار، انقلاب اسلامی، ادارات و سازمان‌ها، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ‌نامه شهدا، جهاد و مهندسی رزمی و اطلاعات عملیات اشاره کرد.

وی یک‌هزار عنوان کتاب دفاع مقدس، راه‌اندازی پایگاه اینترنتی شهود که مرجع دفاع مقدس استان است و راه‌اندازی ۲ استودیو تخصصی دفاع مقدس را از جمله وظایف کارگروه اجرایی خواند و تصریح کرد: به‌کارگیری بیش از ۱۸ محقق و پژوهشگر دفاع مقدس، تصویب بیش از ۴۰ پروژه عملیاتی، تهیه بیش از ۵۳۰ مصاحبه تخصصی، تهیه ۳۰۷ جلد کتاب تخصصی از عملیات‌های دفاع مقدس و جمع‌آوری بیش از ۱۶ ترابایت اسناد دفاع مقدس از جمله اقدامات شاخص این کارگروه بوده است.

این مقام مسئول در تشریح اقدامات کارگروه بانوان از جمع‌آوری بیش از ۱۰۷۴۶ سند و تصویر و تهیه بیش از ۳۰ عنوان کتاب در خصوص نقش بانوان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: اطلاعات دقیق شهدا جمع‌آوری شده است و در بخش کارگروه جهاد مهندسی و رزم نقش یگان‌ها و جهاد سازندگی در ۸۰ پروژه دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه کار با ۴ اجلاسیه شروع شد ولی به ۱۲ اجلاسیه تخصصی رسید، بیان کرد: اجلاسیه ورزشکاران ۱۴ شهریور‌ماه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد، اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی ۲۵ شهریور‌ماه، اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس ۲۷ شهریور، اجلاسیه دانشگاهیان با مشارکت دانشگاه‌های استان و بسیج دانشجویی در هفتم مهر، اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در هشتم و نهم مهر‌ماه در خمین و اجلاسیه نهایی نیز ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

کریمی گفت: اجلاسیه‌ها مخاطب خاص دارند و به دلیل غنی شدن فعالیت‌ها و ماندگاری آن‌ها کارهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، در قالب هر اجلاسیه بیش از صدها برنامه فرهنگی تعریف شده و مخاطب‌های مختلفی را درگیر کرده‌اند، اجلاسیه‌ها صرف برگزاری یک مراسم معمولی نیستند بلکه کار کاملاً تبیینی است. همچنین تأسیس قرارگاه حضرت امام(ره) با هدف استمرار کار تبیینی کنگره انجام شده است، یکی از کارهای ویژه این قرارگاه برگزاری اردوهای هفت اقلیم است که سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند و امروز بیش از ۱۲۰۰ استاد دانشگاه این مسیر را طی کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان در پایان با تأکید براینکه اجرای برنامه‌های اجلاسیه پایان کار نیست بلکه ابتدای راه است، گفت: در نظر داریم مجمع بین‌المللی قرآن را در ساروق و موزه امام خمینی(ره) را در استان احداث کنیم. در راستای برگزاری اجلاسیه‌ها محرومیت‌زدایی و تأمین جهیزیه نیز در دستور کار قرار گرفته است. بیش از ۷۰ درصد هزینه‌های کنگره توسط مردم و خیران نیک‌اندیش تامین شده است، ساختار ما برای برگزاری کنگره بدنه‌ای مردمی بود و خوشبختانه موفق شدیم از ظرفیت مردمی به‌درستی استفاده کنیم.

تأسیس قرارگاه امام خمینی(ره) در استان مرکزی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام جوشقانیان کارشناس مذهبی نیز در این همایش، بیان کرد: ذاکران اهل‌بیت علیهم السلام در نظر داشته باشند که داشتن عقبه‌ای سالم در دوران کهنسالی بسیار حائز اهمیت است. رسالت ما گریاندن نیست بلکه رسالت اصلی ما بیان معارف اهل بیت(ع) و بیان مظلومیت آل‌الله است.

وی با بیان اینکه برای هدایت مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان باید به مقاتل معتبر استناد کرد، افزود: جوان و نوجوان امروز باید اقتدای قلبی داشته باشد و پس از امتثال و تبیین به اتصال و وصل بودن به خاندان نبوی برسد. نوجوانان باید سخنان بزرگان را آویزه گوش خود کرده و خود را در همه حال در محضر خدا ببینند.

جوشقانیان گفت: در قرآن کریم ایمان و عمل قریب به یکصد مرتبه در کنار هم ذکر شده است، تقویت ایمان قلبی بسیار مهم است و محرم و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله علیه السلام فرصت مغتنمی است که می‌توان جوانان و نوجوانان را به معرفت‌افزایی دعوت کرد.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب در هیئت‌ها تعطیل است، بیان کرد: این زمان بهترین فرصتی است که می‌توان ابعاد و زوایای انقلاب و‌ تشکیل تمدن اسلامی را به گوش جهانیان رساند. شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و وطن چیزی از شهدای صدر اسلام جز شهدای کربلا که استثنا هستند کم ندارند، آنان با تمام وجود و دارایی از اسلام دفاع کردند.

این سخنران برتر کشوری، استفاده و استناد به مقاتل معتبر را یادآور شد و گفت: مداحان در نظر داشته باشند از یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و وطن غافل نباشند و مقدمه روضه‌هایشان یادی از شهدا باشد و پس آن به روضه شهدا و امام حسین(ع) بپردازند، در واقع روضه شهدا مقدمه روضه اصلی در باب ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام

captcha