پایان آبان؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات «موشن‌گرافیک»
کد خبر: 3837828
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

پایان آبان؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات «موشن‌گرافیک»

گروه فرهنگی ــ مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات «موشن‌گرافیک» تا پایان آبان‌ماه جاری اعلام شده و مراسم اختتامیه نیز دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

پایان آبان؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات «موشن‌گرافیک»منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به میزبانی استان برای برگزاری جشنواره ملی آیات در رشته «موشن‌گرافیک»، گفت: جشنواره ملی آیات برای اولین بار است که در رشته موشن‌گرافیک برگزار می‌شود و لرستان این افتخار را دارد که میزبان اولین دوره این جشنواره است.

وی تولید آثار خلاقانه و الهام‌بخش هنری با موضوع قرآن و عترت به‌منظور ارتقای فرهنگ ناب اسلامی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: جشنواره ملی آیات موشن‌گرافیک در دو بخش برگزار خواهد شد. ازجمله موضوعات بخش اول می‌توان به بازآفرینی هنری مفاهیم اسلامی با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع)، بازآفرینی هنری مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت، فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و...، ارائه اثر با استناد به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌‎های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث معصومین(ع)، اشاره مستقیم یا غیرمستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و تمامی مباحث و معارف اسلامی مرتبط با حوزه قرآن و عترت اشاره کرد.

وی با بیان این‌‌که تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز با بهره‌گیری هنری از آیات قرآن کریم و احادیث معصومین(ع) موضوع بخش دوم این جشنواره است، اضافه کرد: در هر بخش جشنواره به سه اثر برتر لوح تقدیر و جایزه نقدی و به ٥ اثر شایسته تقدیر نیز لوح به همراه جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

یادآور می‏‌شود، این جشنواره به میزبانی گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و با همکاری اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف حمایت فرهنگی از توسعه معارف اسلامی برگزار می‌شود.

شرکت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای، هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر موشن‌گرافیک در اولین جشنواره ملی موشن‌گرفیک آیات فراهم است، آثار ارسالی می‌بایست با ایده‌های نو و به دور از هرگونه کپی‌برداری تولید شود، هر شرکت‌کننده مجاز است با در نظر گرفتن موضوعات جشنواره حداکثر ٥ اثر را بر روی لوح‌های فشرده جداگانه به نشانی جشنواره ارسال کند، حداقل مدت زمان اثر ارسالی یک دقیقه باشد و محدودیت زمانی وجود ندارد. همچنین ارسال‌کننده اثر موشن‌گرافیک به اولین جشنواره ملی موشن‌گرافیک آیات به‌عنوان صاحب امتیاز اثر شناخته خواهد شد از این‌رو رعایت تمامی حقوق مادی و معنوی هنرمندان مؤثر در تولید اثر ارسالی از سوی ارسال‌کننده اثر ضروری است.

ارسال‌کننده اثر پاسخگوی حقوقی شکایت‌های احتمالی بوده و دبیرخانه جشنواره در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت، دبیرخانه جشنواره پس‌ از اعلام نتایج و اهدای جوایز حق انتشار آثار را از طریق ابزارهای ارتباطی برای خود محفوظ می‌داند، تصمیم‌گیری درباره موارد پیش‌بینی نشده در این آیین‌نامه برعهده دبیرخانه جشنواره است، ارسال تصویر کارت ملی به انضمام شماره تماس صاحب اثر به همراه اثر الزامی بوده و به آثار ارسال شده پس از پایان مهلت اعلام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا پایان آبان‌ماه جاری مهلت دارند آثار خود را با بارگذاری روی لوح فشرده (CD) به دبیرخانه جشنواره به نشانی لرستان، خرم‌آباد، میدان ٢٢ بهمن، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر قرآن و عترت کد پستی ٦٨١٦٨٩٤٦٥٤ ارسال کنند، یا اثر را بر روی پایگاه اینترنتی دبیرخانه به نشانی qlr.farhang.gov.ir در قالب فایل فشرده (zip) بارگذاری کرده و یا از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ و ایتا به شماره ٠٩٣٠٤٩١٨٠٤٢ ارسال کنند. داوری و انتخاب آثار تا پایان آذرماه ٩٨ و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز دی‌ماه ٩٨ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha