مجموعه تاريخی سبزه ميدان احيا می‌شود
کد خبر: 3837896
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

مجموعه تاريخی سبزه ميدان احيا می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون میراث فرهنگی خراسان‌شمالی با اشاره به بازدید مشترک به همراه شهردار بجنورد و نمایندگان سازمان برنامه و بوجه استان از مجموعه فرهنگی تاریخی سبزه میدان، گفت: این بازدید به منظور برنامه‌ریزی جهت احیای کاروانسرای «سردار» صورت گرفته است.

کاروانسرای «سردار» مجموعه تاريخی سبزه ميدان احيا می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی مستوفیان، معاون میراث فرهنگی استان، امروز، پنجم شهریور اظهار کرد: علاوه بر احیای کاروانسرا، ساماندهی گرمابه عسکری و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و سوغات از دیگر برنامه‌های پیش‌رو می‌باشد.

وی ادامه داد: مجموعۀ سبزه میدان متشكل از یک كاروانسرا، حمام، راسته بازارو چند قهوه خانه ازآثار دورۀ قاجاردرشهر بجنورد است.

مستوفیان افزود: شاخص ترین اثر این مجموعه كاروانسرا است كه طرح كلی آن از یك میانسرا و 34 حجره در اطراف آن تشكیل شده است، قسمت‌های مختلف کاروانسرا از جمله لچکی قوس‌ها به شیوه آجرچینی خفته راسته و آجرهای قالبی برجسته تزئین شده است.

وی یادآور شد: بنای حمام در شمال شرقی مجموعه قرار دارد و به شیوه حمام‌های سنتی طراحی شده در این طرح پس از ورودی، رختكن وجود دارد كه از طریق یك راهروی باریك به سربینه و نهایتاً گرمخانه راه پیدا می‌كند.
انتهای پیام

captcha