قانون ضدمسلمانان ترامپ، مانع ورود دانشجوی فلسطینی به آمریکا شد
کد خبر: 3838161
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

قانون ضدمسلمانان ترامپ، مانع ورود دانشجوی فلسطینی به آمریکا شد

گروه بین‌الملل – مقامات فرودگاه بوستون از ورود یک جوان فلسطینی که در دانشگاه هاروارد آمریکا پذیرفته شده بود به خاک این کشور جلوگیری کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، «اسماعیل عجاوی» جوان 17 ساله فلسطینی که برای تحصیل در دانشگاه هاروارد به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه بوستون با برخورد ناشایست مأموران فرودگاه روبرو شد.
 
مأموران اداره مهاجرت آمریکا تلفن و کامپیوتر او را بازرسی کردند؛ مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود خواندند و او را 8 ساعت در بازداشت نگه داشتند. آنها سپس او را به فلسطین بازگرداندند.

این سختگیری‌ها در ادامه اجرای قانون منع سفر اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا از سوی دولت ترامپ انجام می‌شود که در سال 2017 اجرا شد.

«جاناتان سوین»، سخنگوی دانشگاه هاروارد، اعلام کرد که مسئولان این دانشگاه در حال تلاش برای حل این مسئله قبل از شروع کلاس‌ها در سوم سپتامبر (12 شهریور) هستند. در حال تماس با خانواده این دانشجوی فلسطینی و مقامات مسئول هستیم تا این مسئله را حل کنیم.

عجاوی در بیانیه‌ای نوشت با یک سازمان غیرانتفاعی که فلسطینیان را برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا بورسیه می‌کند برای انجام اقدامات قانونی مکاتبه کرده است.
 
این جوان فلسطینی گفت: در مدت بازداشت مأموران سؤالاتی را درباره دین و انجام اعمال دینی پرسیدند و پس از 5 ساعت بازداشت در یک اتاق، مأمور فرودگاه شروع به فریاد زدن بر سر من کرد.

از سال 2017 بسیاری از دانشجویان مسلمان با رفتارهای مشابهی به صورت توقف طولانی مدت و ممانعت از ورود به خاک آمریکا مواجه شده‌اند.
 
 انتهای پیام
captcha