حفاری تونل کبیرکوه در مراحل پایانی است
کد خبر: 3838296
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

حفاری تونل کبیرکوه در مراحل پایانی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی حفاری تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: عملیات حفاری این تونل به‌زودی پایان می‌یابد.

حفاری تونل کبیرکوه در مراحل پایانی است
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی ایلام، علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام امروز، ششم شهریور‌ماه بیان کرد: تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و 700 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه‌های طرفین است.
 
وی افزود: عملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان آبدانان پایان یافته و از سمت دره شهر نیز یک هزار و 300 متر آن حفاری شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طی روزهای آینده عملیات حفاری این تونل به اتمام می‌رسد، یادآور شد: این تونل هم‌اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
کاظمی اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ را بیش از 160 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح بزرگ دارای هفت کیلومتر تونل (اصلی و فرعی) و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی است که برای تکمیل آن (تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع‌های طرفین) بیش از ۶۰۰ میلیارد دیگر تومان اعتبار نیاز است.
 
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره‌شهر و آبدانان، راه ارتباطی جهت تردد استان‌های مرکزی ایران با مرز بین‌المللی چیلات نیز فراهم می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha