ساده‌زیستی، ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر بود
کد خبر: 3838321
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

ساده‌زیستی، ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر بود

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ساده‌زیستی و بی‌آلایشی را ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر دانست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری محلات که صبح امروز 6 شهریورماه در سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار شد، با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی راستین دولتمردان هستند، آنان ویژگی‌های بارزی داشتند؛ آنان انقلابی بودند و انقلابی عمل می‌کردند و به خاطر همین به زندان رفتند و شکنجه شدند. ویژگی دیگر آن‌ها ساده‌زیستی آنان بود، شهید رجایی با وجود اینکه رئیس جمهور بودند در خانه‌ای ساده زندگی می‌کردند و زندگی بی‌آلایشی داشتند، ویژگی دیگر آنها کار مداوم بود، بدون هیچ منتی شب و روز در دفترشان کار می‌کردند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر تابع محض ولایت فقیه بودند، زمانی که به شهید رجایی تکلیف شد کاندیدای ریاست جمهوری شود، بدون هیچ حرفی قبول کرد. آنان چهره فقر را از روستاها برداشتند و مدافع محرومین بودند. شهیدان رجایی و باهنر در زندان‌ها شکنجه شدند ولی فریب لبخند دشمن را نخوردند و با این کار خود قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا را رسوا کردند. اولین کسی که در سازمان ملل در ابتدای سخنرانی خود «بسم الله» گفت ایشان بود اما متأستفانه امروز عده‌ای از مسئولین نام خدا را از اول سخنرانی خود حذف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه خود‌باختگی در برابر دشمن با توجه به منابع و قدرت کشور معنا ندارد، تصریح کرد: هر مقدار به ارزش‌های اسلام و انقلاب نزدیک‌تر شویم موفق‌تر خواهیم بود. در شهرستان محلات علی‌رغم تحریم‌ها، روند ساخت و ساز و توسعه مطلوب است؛ در کشور نیز همین شرایط وجود دارد، ما نسبت به سال گذشته در ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی مانند برنج و گندم،  100 درصد افزایش داشتیم.

انتهای پیام

captcha