روایت ایکنا از زندگی یک روحانی متفاوت/ تبلیغ دین با چاشنی ورزش
کد خبر: 3838581
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

روایت ایکنا از زندگی یک روحانی متفاوت/ تبلیغ دین با چاشنی ورزش

گروه اجتماعی ــ او جوانی ۲۷ ساله در لباسی به نام روحانیت است که توانسته با این سن کم رسالت خود را به خوبی به انجام رساند. رسالت او جذب مهم‌ترین قشر اجتماع یعنی نوجوانان به سمت دین است و برای تحقق این امر با این گروه حساس همراه شده است.

روایت زندگی یک روحانی متفاوت/ تربیتی به شیوه اسلامیفردی متفاوت بود، انگار با همه انسان‌هایی که اطرافش بودند فرق داشت. او یک روحانی است اما انگار با همه افرادی که می‌شناختم تفاوت داشت.
لباس روحانیت داشت اما در باشگاهی ورزشی با نوجوانان و کودکان ورزش کار می‌کرد. برایم عجیب بود.
جوانی ۲۷ ساله در لباسی به نام روحانیت است که توانسته با این سن کم رسالت خود را به خوبی به انجام رساند. رسالت او جذب مهم‌ترین قشر اجتماع یعنی نوجوانان به سمت دین است و برای تحقق این امر با این گروه حساس همراه شده است. سه فرزند دارد و مربی رشته ورزشی کاراته است، در لباس روحانیت است و در هر شرایطی برای تبلیغ دینی که خداوند برای هدایت انسان‌ها تبیین کرده، تلاش می‌کند.
او در حال تحصیل در رشته کارشناسی ارشد تربیت کودک و نوجوان بوده و در حال تلاش است تا اصول تربیت اسلامی را بر روی کودکان و نوجوانان پیاده کند.
به باشگاه ورزشی‌اش که با کمک دوستانش در یکی از محله‌های شهر راه اندازی کرده، سری زدم، بچه‌ها دورش حلقه زده بودند و پس از شنیدن تکنیک‌های کاراته مشغول تمرین شدند. با او هم‌کلام شدم اما لحظه‌ای چشم از شاگردانش برنمی‌داشت.

تاثیرگذاری بر روی قلب نوجوانان با ابزار دین

حجت‌الاسلام قاسم فلسفی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سازمان فضای مجازی سراج فعالیت دارم و دبیر کانون هلال احمر حوزه سفیران هدایت هستم.

وی که عضو هیئت کاراته استان است، ادامه داد: نوجوانان و جوانان امروزی به شادی و نشاط نیاز دارند و باید با رعایت این نکته آنان را به سمت دین جذب کنیم. در سال‌های اخیر جنگ نرمی از سوی کشورهای غربی علیه کشورهای اسلامی آغاز شده که تلاش دارد برای جوانان الگوهای غربی و زندگی به شیوه غرب را معرفی کند.

این کارشناس کودک و فضای مجازی بیان کرد: غرب با ساخت عروسک‌هایی با ظاهر غربی و ارائه آن به عنوان الگوی فرهنگی در پی ایجاد اختلال شخصیتی در کودکان ما است. وقتی غرب برای تأثیرگذاری بر ذهن و روان کودکان و نوجوانان اینقدر تلاش می‌کند، چرا ما در حوزه دین کار نکنیم؟

وی افزود: به خاطر داشتن لباس روحانیت گاهی نوجوانان با ما دیرتر ارتباط برقرار می‌کنند، اما من همیشه سعی کرده‌ام با باز کردن راه دوستی و رفاقت این سنگینی و خشک بودن ارتباط را بشکنم. در سال‌های فعالیتم سعی کردم مفاهیمی چون قرائت قرآن و خواندن نماز اول وقت را به شاگردانم بیاموزم و تلاش کرده‌ام با تمام وجود برای تحقق این امر تلاش کنم.

این کارشناس کودک و فضای مجازی گفت: نباید کودکان را براساس آرزوهای خود تربیت کنیم بلکه باید بگذاریم تا خود براساس استعدادهایشان رشد کنند و آن وقت است که انسان‌های موفق‌تری خواهند شد.

فلسفی یادآور شد: قوانین خشک و یکطرفه و آقابالاسری هیچ گاه در تربیت جواب نداده بلکه باید با نوجوان و کودک امروزی دوست شد، علایقش را کشف کرد و با او هم قدم شد تا افتخار بیافریند.

روایت زندگی یک روحانی متفاوت/ تربیتی به شیوه اسلامی

غرق صحبت بودیم که حاج آقا به ساعتش نگاه کرد و بلند صدا زد بچه‌ها وقت نماز است، همه پسرها به وضوخانه رفتند، وضو گرفته و پشت سرش صف بستند و بر روی تشک ورزشی مشغول راز و نیاز با معبود شدند.

چه صحنه زیبایی بود، با خود فکر کردم جامعه به افرادی چون این روحانی نیاز دارد، جامعه‌ای که گاهی از مشکلات روزمره خسته است به پناهگاهی به نام دین نیاز دارد و افرادی که مروجان این دین آسماتی هستند، باید هم قدم با جامعه و نیازهای آن حرکت کنند.

گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha