۱۷ هزار ایرانی‌ در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیدند
کد خبر: 3838643
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

۱۷ هزار ایرانی‌ در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیدند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قیدار گفت: ایران قربانى تروریسم است و در چهار دهه گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از فرزندان ایران در نتیجه عملیات‌های تروریستی که ۱۲ هزار نفر آن‌ها به دست منافقین کوردل انجام گرفته به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

۱۷ هزار نفر از ایرانی‌ها در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیدندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به هفته دولت و انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 60 اشاره و اظهار کرد: امروز روز شهادت دو ستاره پر فروغ آسمان خدمت و تلاش صادقانه، است که باید یاد و خاطره آن‌ها برای همیشه در ذهن ملت حک شود.
وی ابراز کرد: بصیرت، دشمن شناسی، ولایت‌‏مدارى، تلاش، استقامت، بردباری در سختی‌‏ها، ساده‌‏زیستى، مسؤولیت‏‌پذیرى در لحظات بحرانى، دورى از تجمل‏‌گرایى، عمل، توجه به دردهاى جامعه دوری از تشریفات، توجه به قشر ضعیف و محروم و اخلاص در کار همراه با تقوا از ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر است.
امام جمعه قیدار تروریسم را مولود نامبارک آمریکا و رژیم صهیونیستى‏ براى مقابله با اراده انقلابى ملت‌ها دانست و تاکید کرد: ایران قربانى تروریسم است و در چهار دهه گذشته بسیارى از افراد برجسته و تأثیرگذار ایران از همین طریق به شهادت رسیده‏‌اند و بیش از 17 هزار نفر از فرزندان ایران در نتیجه عملیات‌های تروریستی که 12 هزار نفر آنها به دست منافقین کور دل انجام گرفته به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.
وی به رونمایی از سامانه دفاعی 373 باور اشاره کرد و گفت: ایران از سامانه دفاعی ۳۷۳ رونمایی کرد، تا به حال در بحث سامانه دفاعی دوقطبی بود، یکی اس ۴۰۰ روسی و دیگری پاتریوت آمریکا بود اما با رونمایی از سامانه دفاعی باور این دو قطبی در منطقه شکسته شد و جهان شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی باشد.
موسوی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم افزود: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویت و تکامل اخلاق مخاطبان، به‌ ویژه نسل جوانان می‌شود. عزاداری، باید متعارف و به شکل سنّتی انجام شود و سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیع ندهد.
امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه عاشورا درس‌ها و عبرت‌های فراوان دارد، ادامه داد: اما مبارزه با طاغوت‏‌ها و مستکبران زمانه، مهمترین و درس جاودانه نهضت حسینى‏ است که ملت مسلمان و شجاع ایران، درس عزت‌مندى و آزادى و آزادگى را از حضرت سیدالشهدا آموخته است.
انتهای پیام

captcha