زمزمه نوای «حسین جان » در بجنورد + هیئت کجا برویم
کد خبر: 3838829
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

زمزمه نوای «حسین جان » در بجنورد + هیئت کجا برویم

گروه فرهنگی ــ در دهه اول محرم بجنورد نیز همانند سراسر ایران سیاه پوش شده و زمزمه نوای «حسین جان» از کوچه و بازار آن از امشب همزمان با اولین شب از این ایام به گوش می‌رسد و هزاران عاشق و دلداده این مکتب با برپایی هیئت عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی شهادت بزرگ مرد کربلا را به سوگ می‌نشینند. ‌

زمزمه نوای «حسین جان » در بجنورد + هیئت کجا برویم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء (ع)، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) درهیئات و مساجد مراسم اقدام به برپایی عزاداری می‌کنند.
برنامه‌های تعدادی از حسینه و مساجد در دهه اول محرم به شرح ذیل است.
مسجد امام حسن مجتبی(ع)
این مسجد هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام محمد امین مرتضوی و نوای کربلایی جواد پاکدل و کربلایی حسن پور مومن میزبان عزاداران حسینی است.
پارک روبروی سینما عمیق
مراسم سوگواری دهه اول محرم با سخنرانی قاری و مبلغ بین المللی جواد فروغی هر شب ساعت 19:30 در پارک روبروی سینما عمیق برپا می‌شود.
دانشگاه پیام نور
از سوی هیات یا فاطمه الزهرا(س) به مدت ۱۲ شب از ساعت 20:30 مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن حسینی و مداحی حاج محمدرضا ایزی برگزار می‌شود.
مسجد انقلاب
از سوی هیات رزمندگان اسلام در این مسجد، مراسم عزای حسینی هر شب از ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت الاسلام شاهرودی و مداحی حاجی قدوسی برپا می‌شود.
مسجد حضرت رسول اکرم (ص)
برگزاری مراسم سوگ امام حسین و یاران باوفایش هر شب از ساعت 20:30 با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی پورو مداحی ذاکران اهل بیت در این مسجد در دستور کار قرار دارد.
حسینیه رازی‌های مقیم بجنورد
در دهه اول محرم از ساعت 20:30 با سخنرانی حجت الاسلام سالاری مکی و مداحی حاجی کاظمی درشهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش را به سوگ می‌نشینم.
مسجد امام خمینی (ره)
مراسم دهه اول محرم در قالب ده شب با کاروان امام حسین (ع) هر شب از ساعت 20:30 با سخنرانی حجت الاسلام رضا نوری و مداحی ذاکران اهل بیت در این مسجد برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha