تشکیل قرارگاه مدیریت نور در سپاه/ بسیج تمام ظرفیت‌ها برای کار قرآنی
کد خبر: 3839323
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
سردار محبی در مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه خبر داد:

تشکیل قرارگاه مدیریت نور در سپاه/ بسیج تمام ظرفیت‌ها برای کار قرآنی

گروه مسابقات ــ معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت نور از بسیج تمام ظرفیت‌ها برای کار قرآنی خبر داد.

تشکیل قرارگاه مدیریت نور در سپاه / بسیج تمام ظرفیت‌های سپاه برای کار قرآنی

به گزارش ایکنا؛‌ مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی زمینی سپاه شب گذشته، 10 شهریور در ستاد فرماندهی این نیرو و با حضور برخی از فرماندهان و فعالان قرآنی سپاه در مجتمع فتح‌المبین برگزار شد.

در بخشی از این مراسم سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه طی سخنانی به برگزاری مطلوب این مسابقات اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه و حوزه نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه تلاش زیادی انجام دادند که مسابقات قرآن کریم به نحو احسن برگزار شود.

وی همچنین به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در مورد توجه به قرآن و نیز توصیه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به بحث توجه و تدبر در قرآن، افزود: آنچه مسلم است، علاوه بر تلاوت، باید عمل به دستورات قرآن را به صورت جدی در نظر داشته باشیم. تدبر جدی در قرآن برای حل مشکلات جوامع اسلامی می‌تواند، اثرگذار باشد.

پورجمشیدیان با تأکید بر مشکلات دنیای اسلام و لزوم توجه به دستورات قرآن برای برطرف کردن این مشکلات، اظهار کرد: انس با قرآن، تدبر و تأمل در آیات می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند. همه مشکلات ما از بی‌توجهی به قرآن کریم است و باید برای رستگاری تأمل در قرآن را مدنظر داشته باشیم.

این گزارش حاکی است، در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه که صبح همین روز برگزار شد، سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز به بیان سخنانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه خودسازی یعنی اینکه خودمان را در عرصه‌هایی که در گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده تقویت کنیم، گفت: تبیین اهداف انقلاب اسلامی یکی از مسائل با اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که انقلاب اسلامی باید مشکل جامعه جهانی را حل کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اهمیت نقش انقلاب اسلامی در رشد و تعالی جامعه افزود: انقلاب اسلامی باید انسان محوری را در کل جامعه جهانی حذف و خدا‌محوری و حق‌محوری را جایگزین کند.
سردار محبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کار قرآنی به عنوان کاری که به خاطر برکت، معنویت و فرهنگی که ایجاد می‌کند تشعشع جهانی دارد، یاد کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از دیدگاه‌های قرآنی مقام معظم رهبری بوده و تمام بندهای آن مستخرج از آیات قرآنی است.

تشکیل قرارگاه مدیریت نور در سپاه/ بسیج تمام ظرفیت‌ها برای کار قرآنی

وی همچنین به موفقیت سپاه در تشکیل قرارگاه مدیرین نور اشاره کرد و افزود: تمام ظرفیت سپاه برای کار قرآنی تقویت شده و فرمانده قرارگاه، فرمانده کل سپاه است. این قرارگاه در همه رده‌های سپاه و مجموعه‌های تحت امر راه‌اندازی شود تا همه ظرفیت‌های سپاه را برای کار قرآنی بسیج کنیم.

سردار محبی در بخش پایانی صحبت‌های خود تنها راه معنویت‌سازی و مصون‌سازی کارکنان از تهاجم فرهنگی دشمن را قرآن معرفی کرد و افزود: مصمم هستیم مسیر قرآن را با قدرت ادامه دهیم. مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که نشان‌دهنده عزم سپاه و مجموعه‌های این نهاد انقلابی برای تقویت معنویت در جامعه است.

یادآور می‌شود سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه روز دهم شهریورماه با حضور بیش از 260 شرکت‌کننده در دو بخش کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار شد. برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه راه می‌یابند.

برای دیدن گزارش تصویری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه اینجا کلیک کنید! 

انتهای پیام 

captcha