افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در حمایت از ایتام
کد خبر: 3839334
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در حمایت از ایتام

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در کمک به کودکان یتیم و محسنین طی امسال خبر داد.

افزایش 30 درصدی مشارکت مردم در حمایت از ایتام

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، امروز، 11 شهریور در حاشیه بازدید از پایگاه‌های ثابت جشن عاطفه‌های استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 640 هزار حامی حمایت از کودکان نیازمند تحت حمایت این نهاد را برعهده دارند، افزود: درحال حاضر 300 هزار فرزند محسنین و ایتام تحت کمیته امداد وجود دارند که 148 هزار نفر آنان یتیم هستند.

وی میزان متوسط دریافتی هر یتیم را در ماه 200 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال جاری به رغم مشکلات اقتصادی مردم به 250 هزار تومان افزایش داشته است که به این ترتیب رشد 25 درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد میزان دریافتی فرزند محسنین در ماه را نیز 113 هزار تومان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر این رقم نیز با همکاری نیکوکاران به 140 هزار تومان افزایش داشته است که در این حوزه نیز رشد 25 درصدی داریم.

وی با اشاره به میزان کمک‌های مردمی در برنامه‌های مناسبتی این نهاد در سال جاری، گفت: در جشن نیکوکاری مقارن با سال جاری، 62 درصد مشارکت‌های مردمی نسبت به سال‌های گذشته آن افزایش داشته است.

عسگریان به میزان مشارکت مردم در حادثه سیل اخیر اشاره کرد و افزود: 320 میلیارد تومان در حادثه سیل در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد کمک شد که تمامی آن برای سیل‌زدگان هزینه شده است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت مردم در جشن رمضان و عید قربان سال جاری، ادامه داد: در ماه رمضان امسال 230 هزار بسته غذایی به ارزش 200 هزار تومان بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد تقسیم شد و همچنین کمک‌های مردمی در عید قربان سال جاری نیز 64 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد پیش‌بینی کرد: در جشن عاطفه‌های سال جاری نیز کمک‌ها 50 درصد افزایش خواهد داشت.

عسگریان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری در سال جاری نیز، گفت: بیش از ۶۰۰ مرکز نیکوکاری طی سال جاری در کشور ایجاد شده که ۱۵۰ مورد آن در حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های بانوان سراسر کشور مستقر شده است.

وی تأکید کرد: جابجایی کمک‌های مردمی از شهر و استان به منطقه‌ای دیگر خلاف قانون و شرع است و مبالغ جمع‌آوری‌ شده در هر شهر و استانی در همان محل هزینه و به‌ دست نیازمندان می‌رسد.

انتهای پیام

captcha