خروجی حوزه‌های علمیه همانند گذشته، عالمانی اثرگذار باشد
کد خبر: 3839623
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

خروجی حوزه‌های علمیه همانند گذشته، عالمانی اثرگذار باشد

گروه فرهنگی ــ مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس با بیان این‌که دشمن اعتقادات دینی مردم به‌ویژه نسل جوان را هدف قرار داده است، گفت: باید تلاش جدی شود که خروجی حوزه‌های علمیه همانند گذشته، عالمانی مهذب و اثرگذار باشد.

nبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس امروز، دوازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با نقش مؤثر روحانیت در حفظ و اعتلای دین در جامعه اسلامی، گفت: تاریخ پُرفراز و نشیب کشور ما همواره شاهد حضور انسان‌های بزرگ و حافظ ارزش‌های انسانی، ملی و دینی در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها بوده است.

وی افزود: در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، روحانیان و علما نقش مهمی در رساندن پیام امام خمینی(ره) به مردم داشتند و همواره با روشنگری و بصیرت‌افزایی سعی در آگاه کردن مردم نسبت به واقعیات جامعه داشته‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس، گفت: مقام معظم رهبری نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی بی‌بدیل معرفی کرده‌اند و فرمودند: «بدون حضور روحانیت، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید زیرا روشنفکران و گروه‌ها و احزاب غیراسلامی، توانایی و نفوذ و مقبولیت روحانیت را در سطح کشور نداشتند».

حجت‌الاسلام بیرانوندی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس روحانیان علاوه‌بر کارهای فرهنگی، با حضور خود در میادین نبرد و به دست گرفتن اسلحه در کنار برادران رزمنده خود به مقابله با دشمن متجاوز پرداختند و جامعه روحانیت در این راه شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی با استفاده از ابزارهای نوین، بیان کرد: امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین‌تر از گذشته است و با توجه به گسترش روز افزون شبهات از سوی دشمن، روحانیت باید پاسخگوی این شبهات مطرح شده باشند.

وی ابراز کرد: دشمن امروز ارزش‌ها و اعتقادات دینی مردم به‌ویژه نسل جوان را هدف قرار داده است و هدف دشمن از بین بردن هویت دینی جامعه برای نفوذ و سلطه بر کشورمان است.

حجت‌الاسلام بیرانوندی با بیان این‌که وظیفه اساسی روحانیت، هدایت مردم به سمت اهدافی است که قرآن‌ کریم و پیغمبران در طول تاریخ نبوت ترسیم کرده‌اند، اضافه کرد: باید تلاش جدی شود که خروجی حوزه‌های علمیه همانند گذشته، عالمانی مهذب و اثرگذار باشند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس، تبلیغ دین و آموزه‌های وحیانی را اساسی‌ترین رسالت روحانیان و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های دینی و بیان فلسفه قیام عاشوراست.

انتهای پیام

captcha