سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی اقتصادی ماندگار را رقم خواهد زد
کد خبر: 3839786
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی اقتصادی ماندگار را رقم خواهد زد

گروه اجتماعی- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بابیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی اقتصادی ماندگار را رقم خواهد زد، گفت: کشور ما رتبه اول دانش نانو و بیوتکنولوژی در منطقه و رتبه چهارم دنیا در بیوتکنولوژی را دارد که این آمار حاکی از پیشرفت ایران در حوزه دانش بنیان است.

سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی اقتصادی ماندگار را رقم خواهد زد

به گزارش ایکنا از سمنان، سورنا ستاری، ظهر امروز 12 شهریور در دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی اقتصادی ماندگار را رقم خواهد زد گفت: کشور ما رتبه اول دانش نانو و بیوتکنولوژی در منطقه و رتبه چهارم دنیا در بیوتکنولوژی را دارد که این آمار حاکی از پیشرفت ایران در حوزه دانش بنیان است.

وی گفت: کشور را با فروش نفت خام نمی‌توان اداره کرد،که در این راستا با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور وابسته به درآمد نفتی است که همواره با چالش‌های جدی دست و پنجه نرم می‌کند لذا باید خود را از این وابستگی رها کنیم.

ستاریبا تاکید بر اینکه موضوع جدی ما اقتصاد دانش بنیان است، یاداور شد: در اقتصاد دانش بنیان پایه آن بر سرمایه‌گذاری نیروی انسانی نهادینه‌شده است و نه خام فروشی، لذا اگر بتوانیم در این مقوله‌ها گام برداریم کشور به توسعه همه جانبه دست خواهد یافت.

ستاری با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ شرکت داشن بنیان در سطح کشور فعالیت دارند،افزود:  اگرچه از ابتدای دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری شکل‌گرفته و پارک علم و فناوری استان فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد اما هنوز جای کار بسیار دارد.

به گفته وی؛ بخشی از فناوری‌ها به دست آمده در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی و فضا از مواضع اقتدار نظام است که باید به این توان نیروی کار انسانی توجه بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌های روز افزون ایران در همه حوزه‌ها باشیم.

در پایان ستاری آخرین کتاب پدربزرگش را به نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان هدیه کرد.

انتهای پیام

captcha