مناظرات دانشجویی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه علمی است
کد خبر: 3839817
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

مناظرات دانشجویی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه علمی است

گروه معارف- رئیس دانشگاه پیام نور بابل، گفت: از ضروری‌ترین نیازهای جامعه علمی و عمومی کشور، همین مناظرات دانشجویی و برگزاری کرسی آزاداندیشی اساتید، در دانشگاه‌ها است.

مناظرات دانشجویی از ضروری‌ترین نیاز جامعه علمی و عمومی کشورحجت‌الاسلام محمد جواد طالبی چاری رئیس دانشگاه پیام نور بابل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: یکی از ضرور‌ت‌های مراکز علمی، وجود مناظرات علمی است و نقد اندیشه‌هاست که در یک فضای صمیمی ترقی و تکامل پیدا می‌کند.
وی افزود: خیلی خوشحال هستیم که این حرکت به میزبانی دانشگاه پیام نور بابل آغاز شد و از جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی این برنامه در دانشگاه سپاس گزار هستیم.
طالبی با بیان اینکه برگزاری مناظرات دانشجویی و علمی بین دانشجویان و اساتید یکی از نیازهای جدی مراکز علمی است، تصریح کرد: بحمدالله این مهم در حال حاضر در دانشگاه در حال شکل‌گیری است و ما از این بابت خوشحال هستیم.
حمایت دانشگاه پیام نور از برگزاری کرسی‌آزاد اندیشی
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در دانشگاه پیام نور برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطوح دانشجو و اساتید را ادامه داده و حمایت خواهیم کرد و این مهم به نفع کشور نیز خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور بابل با بیان اینکه یکی از اشکالات جامعه ما ظهور و بروز مبحث تخصصی همچون اقتصاد و سیاست در تریبون‌ عمومی است، اظهار کرد: محل این مباحث در دانشگاه و مراکز علمی است تا دانشجویان و اساتید بتوانند در قالب کرسی آزاداندیشی به این مباحث بپردازند.

وی افزود: مناظرات دانشجویی نوعی تمرین است تا دانشجو نظر مخالف را تحمل کند و به تدریج تشخیص دهد کدام نظریه پسندیده و نیکو است.

طالبی چاری بیان کرد: مناظره به صورت کلی باعث تبعیین نظریات مختلف در سطوح مختلف دانشجویی و اساتید می‌شود و به روند تکاملی یک نظریه کمک می‌کند و قدرت تحمل‌پذیری نظریات مختلف و اصلاح آرای مختلف منجر می‌شود.

نقش مناظره در ایجاد همدلی در جامعه

وی در ادامه افزود: بسیاری از اختلافات در سطح جامعه به واسطه این تبیین در مناظرات برطرف می‌شود و جامعه به سمت وحدت، همدلی و یکدلی رفته و قدرت نفوذ بیگانگان، تا حدی زیادی بسته می‌شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد از ضروری‌ترین نیازهای جامعه علمی و عمومی کشور، همین مناظرات دانشجویی و برگزاری کرسی آزاداندیشی اساتید، در دانشگاه‌ها است.
انتهای پیام

captcha