مادران به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی باشند
کد خبر: 3840375
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

مادران به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی باشند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مادران حسینی به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی باشند و برای تربیت آن‌ها طهارت، پاکی و توجه به غذای حلال و پاک را مدنظر داشته باشند، اگر این‌چنین باشد مطمئن باشید فرزند شما از یاران امام زمان(عج) خواهد بود.

بهمادران به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی باشند گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز جمعه، پانزدهم شهریورماه، در همایش «شیرخوارگان حسینی» که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی در این صبح روز جمعه فضای معنوی ارزشمندی را به وجود آورده است، گفت: حضور فرزندان معصوم، فرزندان شیرخوار و پاک و فرزندانی که در دامن مادران حسینی قرار دارند، قطع مورد توجه صاحب امروز امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: امروز متعلق به سردار شش ماهه کربلا است، قطعاً این اجتماع بزرگ پیام مهمی دارد و آن پیام این است که این مادران حسینی می‌خواهند اعلام کنند که ما به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی هستیم، یعنی اگر رباب در صحرای کربلا یک فرزندی را به‌عنوان سرباز امام حسین(ع) تقدیم کرد ما با الگوگیری از آن حضرت به‌دنبال این هستیم که سربازانی برای امام زمان(عج) تربیت کنیم.

میرعمادی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت یک زن مسلمان پیرو امام حسین(ع) این است که او فرزندی را تربیت کند که در رکاب امام زمان(عج) باشد، اظهار کرد: لالایی مادران در گوش فرزندان مظلومانه باید نجوای امام زمان(عج) باشد تربیت فرزند برای یاری حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) رسالت سنگینی است اگر ما بخواهیم به اهداف‌مان برسیم باید بدانیم بهترین زمان برای تربیت دوران کودکی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با اشاره به این‌که شکل‌گیری شخصیت فرزند و انسان از دوران کودکی است، بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «فرزند در دوران کودکی وجودش و ذهنش و درونش خالی است و هر بذری که در آن پاشیده شود همان بذر روییده می‌شود پس مواظب باشید دشمنان بذر انحراف را در دل کودکان نکارند، شما شتاب کنید فرزندان‌تان را تربیت کنید».

وی ادامه داد: خداوند متعال شکل‌گیری شخصیت انسان را از داخل رحم شروع می‌کند؛ از جایی‌که فرزند در آن‌جا رشد و نمو می‌کند، پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می‌فرماید: «کسی سعادت‌مند می‌شود که در دامن مادر خوب پرورش پیدا کند و کسی بدبخت و دچار شقاوت و هلاکت می‌شود که در دامن مادر، دچار شقاوت شود».

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن هشدار می‌دهد و می‌گوید ای مومنین ای کسانی‌که ایمان آوردید خودتان فرزندان‌تان و خانواده خود را از آتش جهنم نگاه بدارید، این مسئولیت برای شما مادران تربیت فرزند است باید فرزند را براساس آموزه‌های دینی تربیت کنید، اگر نه دچار خسارت سنگینی خواهید شد، همچنین خداوند در جایی دیگر می‌فرماید زیان‌کارترین شما کسانی هستند که به تربیت فرزند کاری نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مسئله تربیت فرزند به قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم(ص) سفارش همیشگی‌اش به حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) مسئله تربیت فرزند بوده است، تأکید کرد: در حدیثی می‌فرماید ای مسلمانان اگر می‌خواهید فرزندان‌تان را تربیت کنید فرزندان‌تان را براساس سه اصل و معیار تربیت کنید معیار اول محبت پیامبر(ص) و سیره پیامبر(ص) در تربیت فرزند برای ما الگو است.

وی با اشاره به این‌که زندگی و روش پیامبر اکرم(ص) برای تربیت فرزندان برای ما الگو است، اظهار کرد: معیار دوم محبت اهل‌بیت(ع) و سیره ائمه اطهار(ع) است و معیار سوم قرائت و تعلیم قرآن است، در همان دوران کودکی به فرزندان خود قرآن بیاموزید، فرزندان‌تان را با قرآن آشنا کنید.

میرعمادی با تأکید بر این‌که بهترین و مهم‌ترین عامل نگهداری فرزند از خطرات و آسیب‌ها مسئله قرائت قرآن است، بیان کرد: قرآن نگهدار انسان است، جوانان و نوجوانانی که با قرآن مأنوس می‌شوند از تهاجم فرهنگی دشمن در امان هستند، فرزندانی که آیات قرآن را تلاوت می‌کنند شیطان از آن‌ها دور است، اگر می‌خواهیم امام زمان‌مان از ما راضی باشد فرزندان‌مان را مهدوی تربیت کنیم و سرباز امام زمان(عج) درست کنیم، روز قیامت که در مقابل امام زمان قرار گرفتیم و یا در زمان حیات ما اگر امام زمان ظهور کرد در مقابل ایشان شرمنده نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به این‌که ما باید بدانیم اگر بخواهیم فرزندان‌مان مهدوی شوند و در دامن مادران حسینی تربیت شوند شرایطش چیست؟ عنوان کرد: اولین شرط تقوا و پاکدامنی و پاکی و طهارت و به گناه نزدیک نشدن است، وقتی‌که انسان گناه می‌کند بین انسان و خداوند پرده‌ای قرار می‌گیرد و انسان از خدا فاصله می‌گیرد، پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرماید: وقتی سخنان پدر و مادر اثرگذار است که پدر و مادر از عفت و پاکدامنی برخوردار باشند و گناه نکنند، آن زبانی که گناه نکند و آن اخلاقی که معصیت نکند در فرزندم اثر می‌کند. وقتی کسی خودش آلوده و گناه‌کار است چگونه می‌تواند فرزند مهدوی تربیت کند.

وی با بیان این‌که خداوند فرزند را معصوم به ما تحویل داده است و ما با پاکی و طهارت می‌توانیم این فرزندان را تربیت کنیم، چه طهارت ظاهری و چه طهارت باطنی، اضافه کرد: اگر می‌خواهید فرزندان‌تان مهدوی شوند این دو چیز را رعایت کنید، اول طهارت و پاکی و گناه نکردن و به معصیت نزدیک نشدن و دوم مراقبت از حلال و حرام در زندگی، غذای حرام در فرزند اثر می‌گذارد مواظب تغذیه و غذای فرزند خود باشیم.

میرعمادی گفت: این‌که مادران حسینی به‌دنبال تربیت فرزندان مهدوی باشند و برای تربیت آن‌ها طهارت و پاکی و توجه به غذای حلال و پاک را مدنظر داشته باشند، اگر این‌چنین باشد مطمئن باشید فرزند شما از یاران امام زمان(عج) خواهد بود و به بالاترین مقام که شهادت در راه خداست، می‌رسد.

امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین( ع)

آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر خرم‌آباد با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم امر به معروف و نهی از منکر را جوهره قیام امام حسین( ع) عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن برای بشریت آزادی، عزت، کرامت، استقلال و سربلندی را به ارمغان آورد.
وی با اشاره به این‌که قیام امام حسین(ع) و نهضت ایشان تنها راه نجات اسلام و مسلمین از بی‌عدالتی‌ها و ظلم بوده و هست افزود: تاریخ تکرار گذشته است و امروز هم، ملت با عزت ایران اسلامی در برابر ظلم می‌ایستند و با فردی مثل رئیس‌جمهور امریکا که همان یزید زمان است مذاکره نخواهند کرد .
امام جمعه خرم‌آباد به تلاش‌های اروپا به‌ویژه فرانسه برای حفظ برجام اشاره کرد و ادامه داد: اروپاییان نه تنها اقدامی مبنی‌بر انجام تعهدات خود در برجام انجام نداده بلکه زمینه را برای فشار آمریکا فراهم آورده اند.از مسولان می‌خواهیم با ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان زمان، اقتدار و عزت هسته‌ای را به ملت ایران برگردانند.

انتهای پیام

captcha