تمهیدات لازم برای سیل و زلزله احتمالی در خوزستان فراهم شود
کد خبر: 3840427
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

تمهیدات لازم برای سیل و زلزله احتمالی در خوزستان فراهم شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهواز با تأکید بر لزوم فراهم ساختن تمهیدات لازم برای حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله احتمالی گفت: باید خود را مهیا کنیم تا خسارت‌هایی که امسال بر خوزستان وارد شد دیگر رخ ندهد.

تمهیدات لازم برای سیل و زلزله احتمالی در خوزستان فراهم شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز، 15 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) به مقام معیت با انسان کامل اشاره کرد و گفت: معیت با انسان کامل دارای مراتب است. اصحاب و یاران حضرت اباعبدالله(ع) سرآمد همه اصحاب و شهدا در جهان هستند. با وجود این، اصحاب عاشورا همه در یک مرتبه نبودند.

وی اظهار کرد: همراهی با انسان کامل از یک مرتبه نازله آغاز می‌شود و پس از آن مرتبه‌ای می‌رسد که ترک اولی در مقام امام قابل بخشش نیست. اولین و آسان‌ترین مرتبه همراهی با اصحاب عاشورا حزن و اندوه با دل و از روی اخلاص است. مرتبه بعدی آن گذشت از تعلقات است، اصحاب عاشورا از همه تعلقات خود گذشتند و ثمره این معیت، محبت محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه دوم نماز با تأکید بر لزوم فراهم ساختن تمهیدات لازم برای حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله احتمالی گفت: ما باید خود را مهیا کنیم تا خساراتی که در سال جاری برای ما رخ داد، دیگر اتفاق نیفتد. لازمه این کار این است که توجه ویژه‌ای به سیل بندها شود، کانال‌هایی که آب در آن‌ها هدایت می‌شود، متعدد باشند و لایروبی‌ها انجام شود؛ لذا این مطالبه به حق مردم است تا قبل از بروز اتفاق تمهیدات مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیتی که در استان ملاحظه می‌کنیم؛ علی‌رغم همه غنایی که در منابع استان وجود دارد تا زمانی که مانند هشت سال دفاع مقدس اراده ملی در کنار خوزستان نگیرد، ما نمی‌توانیم مشکلات خود را رفع کنیم. ما به سهم خود فراخوانی نسبت به تمام نیروهای جهادی کشور برای تشکیل یک قرارگاه فرهنگی بزرگ اعلام می‌کنیم تا بتوانیم فاصله ظالمانه طبقاتی را در خوزستان کاهش دهیم.

موسوی‌فرد با بیان اینکه بدون تردید حیات چهل ساله انقلاب مرهون تأسی به اهل بیت(ع) است، گفت: قیام خونبار کربلا درس مقاومت به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان را در همه اعصار نشان داد. چون انقلاب اسلامی ما الهام گرفته از عاشورا است باید به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا توجه کنیم. اولین پیام حادثه عاشورا برای مقاومت امت اسلامی این است که سازش و تسلیم در برابر حکام نالایق و ظالم در قاموس اسلام جایی ندارد. پیام دوم این است که ایستادگی برابر دشمنان اسلام هزینه دارد؛ چنان که حضرت سیدالشهدا(ع) از همه چیز خود گذشتند. از دشمن ولو با عِده و عُده زیاد نباید بهراسیم. ترس از ویژگی‌های افراد منافق و سست ایمان است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: امام حسین(ع) در صحنه عاشورا با برخی فریب خوردگان دنیا مذاکره داشتند اما این مذاکره برای رفع تحریم و ابراز نیاز نبود بلکه برای دعوت به حق و نجات انسان‌های فریب خورده بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه اظهار کرد: تجربه تلخ برجام نشان داد که نباید به بیگانگان دل بست. منافع اروپا و آمریکا مشترک است. اینها در راهبرد و استراتژی با هم وجه مشترک دارند؛ فقط در تاکتیک‌ها و روش‌ها اختلاف دارند؛ لذا با نگاه به روندی که در گام‌های اول و دوم از ناحیه دیپلماسی و دستگاه وزارت امور خارجه با عقبه‌ای که در کشور شکل گرفت می‌توان درباره گام سوم گفت، گام‎‌های اول و دوم را می‌شد محکم‌تر برداشت.

وی بیان کرد: نکته دیگر این است که رفع کامل همه تحریم‌ها علیه ایران اسلامی باید محور اصلی مطالبات ایران از اروپایی‌ها باشد. نباید فریب بخوریم. همچنین برخی از شواهد حاکی از آن است که ماجرای قبلی در حال تکرار است. هوشیار باشید و توصیه‌های مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام را مورد توجه قرار دهید. نوید فروش نفت را به برخی مسئولان ما داده‌اند اما باز هم از قرائن بر می‌آید تضمینی برای بازگشت پول به ایران اسلامی نیست و باز نفت در برابر غذا و دارو است.

انتهای پیام

captcha