قیام امام حسین(ع)؛ یادآور مقابله با ظلم و استبداد
کد خبر: 3840500
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
امام جمعه بوکان بیان کرد:

قیام امام حسین(ع)؛ یادآور مقابله با ظلم و استبداد

کانون خبرنگاران نبأ ــ ملاعباس احمدی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: همه ساله قیام امام حسین(ع) یادآور این است که باید با ظلم و استبداد مقابله کرد و در همه حال امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام جمعه بوکان، ۱۵ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود تا یزید و خاندانش به راه راست هدایت شوند. همه ساله این قیام یادآور این است که باید با ظلم و استبداد مقابله کرد و در همه حال امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار داد.
وی با بیان اینکه باید رفتارمان حسینی باشد و از اخلاق و منش امام حسین(ع) درس بگیریم، ادامه داد: درس دیگر قیام امام حسین(ع) این بود که در همه حال باید به خداوند متعال توکل داشت و جز خدا از کسی ترسی نداشت.
امام جمعه بوکان با اشاره به احکام معاملات اسلامی و کسب و کار حلال، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، بیع و معاملات را حلال و ربا و سود را حرام کرده است. پیامبر‌(ص) می‌فرمایند که اگر با زحمت و از راه حلال طعام و رزق پیدا کنی از همه چیز در درگاه خداوند باارزش‌تر است. همچنین در روایتی دیگر می‌فرمایند که هر کس در راه پیدا کردن نان و رزق حلال برای خانواده می‌کوشد، ثواب جهاد فی سبیل‌الله را دارد.
ملاعباس احمدی با تأکید بر به‌دست آوردن روزی از راه حلال، اظهار کرد: هیچ شغل حلالی عیب و عار نیست بلکه اعمال خلاف شریعت اسلام، عار و موجب خفت و خواری است.
خالد چوروکه
انتهای پیام
captcha