عاشورا فرصت پیوند با ولایت است
کد خبر: 3840511
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
امام جمعه نیمروز:

عاشورا فرصت پیوند با ولایت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی گفت: هر سال فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) جهانی‌تر می‌شود. عزاداران حسینی نباید این فرصت مغتنم را از دست بدهند؛ این فرصت طلایی برای عزاداران درس گرفتن از نهضت عاشوراست، فرصت حاجت گرفتن است، فرصت آشتی با خداوند و پیوند با ولایت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، گفت: روزهای تاسوعا و عاشورا از مهم‌ترین روزها در تاریخ اسلام و شیعیان است چراکه سرشار از حوادث گوناگون و تلخ برای خاندان امام حسین(ع) بوده است.
وی با اشاره به حماسه کربلا و شهادت امام حسین(ع)، بیان کرد: در روز عاشورا امویان لحظات سختی را برای پسر رسول خدا رقم زدند؛ امام حسین(ع) در این روز جان خود را فدای خدا و دین کرد تا اسلام زنده بماند.
راشکی از تداوم عاشورا به‌عنوان یک معجزه یاد کرد و گفت: یکی از معجزات و برکات عاشورا زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) است؛ در طول تاریخ دشمنان در تلاش بوده و هستند تا فرهنگ عاشورا را از بین ببرند اما این نهضت همچنان تداوم داشته و جلسات عزاداری هر ساله پرشورتر و پررنگ‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.
امام جمعه شهرستان نیمروز افزود: هر سال فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) جهانی‌تر می‌شود. عزاداران حسینی نباید این فرصت مغتنم را از دست بدهند؛ این فرصت طلایی برای عزاداران درس گرفتن از نهضت عاشوراست، فرصت حاجت گرفتن است، فرصت آشتی با خداوند و پیوند با ولایت است.
وی بیان کرد: فرهنگ عاشورا یعنی اخلاص، شجاعت، عزت و افتخار، دفاع از دین و به‌کارگیری از تمام امکانات برای حفظ آن، یعنی ولایت‌مداری، یعنی وحدت و اطاعت از ولایت؛ باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورایی را در جامعه زنده نگه داریم.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز ادامه داد: به همه مردم و هئیت‌های امنا و عزاداران توصیه می‌کنم که نماز جماعت ظهر عاشورا و تاسوعا را در اول وقت برگزار کنند.
راشکی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات اسلام است که باعث احیای اسلام و مقدمه عمل به دیگر واجبات الهی می‌شود. با انجام این فریضه الهی بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل می‌شود.
امام جمعه شهرستان نیمروز اظهار کرد: روحیه غیرتمندی، جهادی، مقاومت و مبارزه با سلطه‌گران، شهادت‌طلبی و انقلابی‌گری با الگو گرفتن از حادثه کربلا در نوجوانان و جوانان ما وجود دارد و لذا دشمنان در تلاش هستند این روحیه را که برگرفته از نهضت عاشورا است، تغییر دهند.
وی با اشاره به همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، بیان کرد: در این همایش مادران به همراه کودکان شیرخوار خود به عزاداری برای شهید شش ماهه کربلا می‌پردازند؛ اولین پیام این همایش مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) است، مادران با حضور فرزند شیرخوار خود در این مجالس او را بیمه اهل بیت(ع) و نیت می‌کنند فرزندشان محب اهل بیت(ع) و سرباز امام زمان(عج) شود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha