میادین و امامزاده‌های تهران میزبان تعزیه‌خوانان می‌شوند
کد خبر: 3840572
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مجتبی عبداللهی:

میادین و امامزاده‌های تهران میزبان تعزیه‌خوانان می‌شوند

گروه هنر ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی میادین و امامزاده‌های تهران میزبان تعزیه‌خوانان می‌شوند.

مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خبر داد: در تاسوعا و عاشورای حسینی دو کارنامه تعزیه‌خوانی در تهران برپا خواهد شد. کاروان اول در روز تاسوعا از امامزاده صالح در تجریش به سمت امامزاده یحیی در تجریش حرکت خواهد کرد. این کاروان ساعت ۱۰ حرکت کرده و ساعت 17 به امامزاده یحیی(ع) خواهد رسید. مسیر حرکت این کاروان به این شرح است؛ میدان تجریش، میدان قدس، خیابان شریعتی، میدان سپاه، خیابان مصطفی خمینی، چهارراه سیروس و امامزاده یحیی.

وی افزود: کاروان دوم روز عاشورا ساعت ۹ صبح از امامزداده یحیی(ع) به سمت شیخ صدوق واقع در ابن بابویه حرکت خواهد کرد. مسیر حرکت این کاروان نیز از چهار سیروس آغاز شده و در ادامه با گذر از بلوار قدس، فلکه اول دولت آباد و خیابان چشمه علی به ابن بابویه خواهند رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: برنامه دیگر به اجرای تعزیه در میادین و امامزاده‌ها مختص می‌شود. امامزاده صالح(ع)، امامزاده پنج تن(ع)، امامزاده حسن(ع)، آرامگاه شیخ صدق و امامزاده سید جعفر(ع) و سید خانون(ع) اماکنی هستند که بعد از نماز مغرب و عشا میزبان تعزیه خوانان خواهد بود. تعزیه‌ها از شب شام غریبان آغاز شده و تا پنج شب ادامه خواهد داشت.

عبداللهی تأکید کرد: میدان حسن آباد، میدان الغدیر، سبزه میدان، فلکه اول تهران پارس و میدان اول صادقیه، میادینی هستند که در آنجا تعزیه اجرا خواهد شد. اجرا تعزیه در میادین از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۹:۳۰ ادامه خواهد داشت.

وی درباره هدف برگزاری تعزیه‌خوانی در امامزاده‌ها و میادین چنین توضیح داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به واقعه‌نگاری در تعزیه سعی کردیم در این تعزیه‌ها نگاهی درست به عاشورا داشته باشیم. لازم به ذکر است این برنامه‌ها با همکاری بنیاد تعزیه‌خوانی کشور برگزار خواهد شد.

عبدالهی در پایان خبر خود آورده است: تعزیه‌های اجرایی توسط ۵ گروه ۲۰ نفره اجرا خواهد شد. هر گروه ۱۰ تعزیه اجرا خواهند کرد که در مجموعه ۵۰ تعزیه اجرا در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام
captcha